Jak promować się na Messengerze?


23 maja 2019

Nikogo nie dziwi promowanie się na Facebooku, lecz zamieszczanie reklam w jednym z najpopularniejszych komunikatorów wciąż budzi u niektórych obawy. Niepotrzebnie, ponieważ ogromne zainteresowanie Messengerem ze strony internautów można łatwo wykorzystać do budowania relacji biznesowych. O wiele skuteczniej, niż inwestując tylko w prowadzenie strony na Facebooku.

Obsługa fanpage’a to za mało

Obecnie trudno już wyobrazić sobie prowadzenie kampanii promującej duże przedsiębiorstwo z pominięciem Facebooka. Z licznych opcji reklamowych udostępnianych przez ten portal korzystają nawet małe firmy, które pozytywnie oceniają skuteczność mechanizmów targetowania i możliwość monitorowania efektów na każdym etapie kampanii. Niejednokrotnie uzupełniają one prowadzenie profilu firmowego na Facebooku wyświetlaniem różnych formatów reklam. Wiele z nich nadal nie docenia jednak potencjału tkwiącego w Messengerze, który jest już wykorzystywany przez klientów i firmy do wymiany aż 20 miliardów wiadomości miesięcznie.

Prowadzenie strony na Facebooku a reklama na Messengerze

Z czego wynika jego popularność? Korzystanie z Messengera jest intuicyjne i sprzyja błyskawicznej wymianie informacji. Za jego pośrednictwem można przesyłać znajomym zdjęcia lub PDF-y oraz przeglądać Messenger Stories tworzone przez znanych nam użytkowników. To wszystko sprawia, że możemy pozostawać w stałym kontakcie z bliskimi osobami bez potrzeby logowania się na portalu społecznościowym. Czy w tej sytuacji prowadzenie profilu firmowego na Facebooku ma jeszcze sens? Zdecydowanie tak! Nie warto jednak ograniczać się wyłącznie do publikowania postów i tworzenia kampanii promocyjnych w obrębie portalu. Czas odkryć potencjał reklamowy tkwiący w Messengerze!

Profesjonalne prowadzenie Facebooka i Messengera w pigułce

Jak zatem skutecznie promować swoją firmę w popularnym komunikatorze? Zobaczmy, jak wyglądają i czym różnią się od siebie formaty reklam dostępnych w Messengerze.

    1. Reklamy w skrzynce odbiorczej

Nie sposób nie zauważyć grafik okraszonych krótkim opisem, które pojawiają się pomiędzy wiadomości od naszych znajomych. Można je konfigurować, wykorzystując w tym celu opcje targetowania udostępniane na Facebooku i Instagramie. Po dotknięciu zdjęcia odbiorca zostanie przekierowany do miejsca wskazanego wcześniej przez reklamodawcę – witryny internetowej lub okienka z konwersacją.

    1. Reklamy w Messenger Stories

Są to duże grafiki wyświetlane wraz z tekstem na całym ekranie telefonu. Pojawiają się w trakcie przeglądania relacji organicznych – znajdują się pomiędzy zdjęciami publikowanymi przez znajomych, trudno je więc pominąć.

    1. Wiadomości sponsorowane

Ta opcja reklamy jest dostępna tylko dla reklamodawców, którzy już wcześniej prowadzili konwersacje ze swoimi klientami w Messengerze. Za pomocą kampanii wykorzystującej wiadomości sponsorowane mogą oni przesyłać informacje o aktualnych promocjach, przekazywać jednorazowe rabaty lub zapowiadać wprowadzenie nowej oferty. Tego typu działania są jednocześnie bodźcem do podjęcia decyzji zakupowej oraz pretekstem do podtrzymywania relacji z konsumentami.

    1. Reklamy przekierowujące do Messengera

Format ten jest przykładem spójnego podejmowania działań łączących obsługę fanpage’a z promowaniem firmy w komunikatorze. Reklamy przeznaczone do wyświetlania na Facebooku lub Instagramie i w Messengerze przekierowują odbiorcę do komunikatora po kliknięciu w grafikę.

Profesjonalne prowadzenie Facebooka musi być kompleksowe

W obliczu rosnącej liczby użytkowników i wciąż rozszerzającej się oferty reklamowej Messengera świadoma rezygnacja z promowania firmy w komunikatorze nie znajduje uzasadnienia. Częstym wyjaśnieniem braku wyboru tej opcji jest brak wiedzy lub obawa przed problemami z samodzielnym skonfigurowaniem kampanii promocyjnej. W takich przypadkach warto skorzystać z pomocy naszych ekspertów z Creative Answer, którzy mają doświadczenie w ustawianiu wszystkich formatów reklamowych przewidzianych dla Messengera!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Polecane produkty
Dane kontaktowe
Email
office@creativeanswer.pl

Telefon
+48 22 622 44 20

Adres
Altowa 34
02-386 Warszawa
Polska
Napisz do nas!
Postaramy się odpowiedzieć jak najszybciej!