nav

Jakie są formaty reklamowe na Instagramie?

Zwiększenie rozpoznawalności marki i możliwość kreowania pozytywnego wizerunku firmy to tylko niektóre zalety związane z realizacją akcji promocyjnych na najpopularniejszym portalu ze zdjęciami. Profesjonalne prowadzenie kampanii na Instagramie wymaga jednak świetnej znajomości formatów reklamowych. Zobacz, które z nich warto wykorzystać w promocji Twojej firmy.

Jak skutecznie prowadzić kampanię na Instagramie?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Aby zrealizować biznesowe cele, niezbędna jest znajomość różnych możliwości promowania się na Instagramie i dokonanie wyboru opcji najbardziej adekwatnych do założeń kampanii. Innymi słowy, by osiągnąć sukces, musisz bezbłędnie posługiwać się wszystkimi dostępnymi formatami reklamowymi. Czy potrafisz wymienić i opisać każdy z nich? Zobacz, za pomocą jakich typów reklam możesz obecnie promować firmę w miejscu, które szczyci się ponad 500 milionami kont odwiedzanych każdego dnia!

Formaty reklamowe na Instagramie

  • Obrazy
    Najprostszą i najbardziej oczywistą formą reklamy na portalu zdominowanym przez estetyczne grafiki jest zamieszczenie zdjęcia. Decydując się na publikację fotografii, możesz wybrać format, który najlepiej zilustruje Twój promocyjny przekaz, np. pionowy lub poziomy. Aby się wyróżnić, możesz też zamieścić fotografię w formacie kwadratowym. Profesjonalne prowadzenie Instagrama  wymaga posiadania szerokiej bazy dobrej jakości grafik oraz umiejętności ich przekształcania na potrzeby serwisu. Dotyczy to także publikowania reklam w formacie obrazów. Jeżeli nie dysponujesz wystarczająco dobrymi zdjęciami, zwróć się o pomoc do profesjonalnej social media agencji. Specjaliści od prowadzenia stron na Instagramie z Creative Answer chętnie wyręczą Cię w stworzeniu kreacji reklamowej, która zainspiruje użytkowników portalu i skłoni ich do skorzystania z Twoich usług.
  • Filmy
    Aby zwiększyć efektywność i zasięg kampanii reklamowej, rozważ wykorzystanie formatu wideo, który budzi obecnie ogromne zainteresowanie internautów. Umiejętne połączenie dynamicznego ruchu, muzyki i obrazu pozwoli Ci skupić uwagę klientów na Twoim produkcie lub usłudze nawet przez 60 sekund, bo właśnie tak długo może trwać każdy opublikowany filmik. Na Instagramie z łatwością zamieścisz wideo nie tylko w formacie poziomym, ale także kwadratowym.
  • Karuzele
    Reklamy karuzelowe umożliwią Ci zaprezentowanie internautom kilku pionowych lub kwadratowych zdjęć bądź filmów, które pojawią się sekcji aktualności oraz w relacjach.
  • Promocja w Instagram Stories
    Możesz w niej wykorzystać zarówno zdjęcia, jak i filmiki trwające maksymalnie 60 sekund, choć zdaniem ekspertów największą skuteczność wykazują materiały liczące mniej niż 10 sekund. Pamiętaj o tym, by zaprezentować swoją markę w pierwszych 3 sekundach trwania wideo i zastosować wyraziste kolory w celu zaakcentowania kluczowego przekazu. W promocji na Instagram Stories obraz jest ważniejszy niż dźwięk, ponieważ aż 60% relacji jest odtwarzanych z wyłączoną fonią.

Prowadzenie Instagrama – samodzielnie czy przez agencję?

Obsługa firmowego Instagrama wymaga nie tylko czasu, ale także pomysłu na skuteczne realizowanie biznesowych celów oraz wiedzy pozwalającej je osiągnąć. Obeznanie w obecnie panujących trendach oraz znajomość najnowszych formatów reklam wymaga stałego śledzenia wiadomości publikowanych w serwisach marketingowych oraz nieustannego zdobywania aktualnych informacji. Trudno to osiągnąć, pracując równolegle na stanowisku niezwiązanym bezpośrednio z marketingiem. Jedną z opcji pozyskania wiedzy jest udział w profesjonalnych szkoleniach z social media. Nawet jeśli zaczniesz w nich uczestniczyć, prowadzenie strony na Instagramie będzie wymagało od Ciebie dużych nakładów pracy oraz czasu – i to bez gwarancji uzyskania satysfakcjonującego efektu. Znacznie prostszym rozwiązaniem jest zlecenie opieki nad obsługą firmowego Instagrama profesjonalnej agencji social media, jaką jest Creative Answer. Nie zwlekaj więc i już dziś skontaktuj się z nami, by omówić szczegóły współpracy.

Wow!
Gratulujemy pierwszego kroku!

Teraz czas na nas 🙂 
Twój mail trafił na skrzynkę szczęśliwego wybrańca, który wkrótce się z Tobą skontaktuje.
Do usłyszenia!
❤️ 

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu poprawienia jej dostępności, personalizacji, obsługi kont użytkowników, a także by zbierać dane dotyczące ruchu na stronie. Każdy może sam decydować o tym czy dopuszcza pliki cookies, ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Twoja prywatność jest dla nas ważna

Właściciel serwisu gromadzi i przetwarza dane o użytkownikach (w tym dane osobowe) w celu realizacji usług za pośrednictwem serwisu. Dane są przetwarzane zgodnie z prawem i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.