5 skutecznych pomysłów na zaangażowanie użytkowników na Instagramie


14 listopada 2019

W czerwcu 2018 roku Instagram ujawnił, że liczba jego aktywnych użytkowników przekroczyła miliard w skali miesiąca. Tempo wzrostu popularności tego portalu społecznościowego oscyluje w granicach 5% miesięcznie. Statystyki pokazują, że zaangażowanie wynosi 4,21% (jest ono aż 58 razy większe niż na Facebooku). Dzielenie się zdjęciami zajmuje zaledwie chwilę, a jednocześnie pozwala dotrzeć do milionów odbiorców na całym świecie. Niewarto więc rezygnować z możliwości promocji swojej marki właśnie tutaj. Jak jednak zdobyć zaangażowanych followersów, aby prowadzenie firmowego Instagrama stało się świetną formą reklamy i nawiązywania interakcji z konsumentami? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj 5 skutecznych sposobów.

Promuj firmowy profil

Algorytmy zakładają, że użytkownik firmowy za prowadzenie kampanii na Instagramie może zapłacić i w ten sposób zyskać ruch czy polubienia. To oznacza, że konieczna jest odpowiednia promocja swojego konta, aby móc dotrzeć do odbiorców i podnieść zasięgi. Pamiętaj więc, aby o profilu oraz jego nazwie informować wieloma kanałami. Link warto zamieścić na firmowej stronie, Facebooku, Twitterze oraz w innych miejscach. Doskonale sprawdzi się na to adres e-mail (stopka) i rozsyłany już newswletter. Zdjęcia z Instagrama możesz publikować także w „Aktualnościach” na blogu podpiętym pod witrynę.

Odpowiednio zaplanuj harmonogram publikacji

Odpowiednio zaplanuj harmonogram publikacji

Podstawą jest odpowiednio przemyślana strategia na profesjonalne prowadzenie Instagrama. Gdy chcesz zwiększyć zasięgi, pamiętaj o dobrej jakości zdjęciach (w wysokiej rozdzielczości, z zastosowanym filtrem) i ciekawej tematyce, która rzeczywiście jest w stanie zainteresować odbiorców. Bardzo ważny jest balans pomiędzy treściami typowo reklamowymi, a contentem (treści poradnikowe, informacyjne, rozrywkowe). Kolejną zasadą jest regularność – followersi czekają na materiały, a gdy nie zostaną im dostarczone wtedy, gdy się tego spodziewali, mogą przestać obserwować konto.

Wykorzystaj siłę hashtagów

Hashtagi dają bardzo dużą szansę na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców, dlatego nie zapominaj i dołączaj je do swoich zdjęć. Możesz wykorzystać Webstagram, który pomoże Ci znaleźć najnowsze trendy (top 100 najpopularniejszych hashtagów). Idealne będą oznaczenia o zasięgu około 20-300 tysięcy. Dodatkowo możesz wykorzystać geotagi dla lokalizacji, w których zostały wykonane poszczególne fotki. To pozwoli Ci dotrzeć do internautów poszukujących fotografii z konkretnych miejsc.

Komentuj posty innych

Instagram, jak każde medium społecznościowe, ma oddziaływać na emocje. Gdy chcesz zdobywać zaangażowanie followersów, musisz więc pamiętać o podstawowej zasadzie zależności, którą większość kieruje się w życiu. Polubienia, oznaczanie osób, udostępnianie ich zdjęć czy komentowanie najczęściej skłania do odwzajemnienia się.
Pamiętaj, aby:

Wykorzystaj Insta Stories

Insta Stories to doskonałe urozmaicenie profilu firmowego. 24-godzinna relacja pozwala pokazać kulisy prowadzonej działalności, przybliżyć użytkownikom tworzenie produktów czy zespół pracujący na sukces marki.

Wykorzystaj Insta Stories

Prowadzenie strony na Instagramie – skorzystaj z pomocy fachowców

Gdy zależy Ci na poszerzaniu zasięgów i budowaniu grupy stałych odbiorców, musisz poświęcić dużo czasu na nawiązywanie interakcji z użytkownikami oraz promowanie dodawanych postów.
Szukasz fachowej pomocy? Chcesz wykorzystać ogromny potencjał Instagrama w promocji swojej marki? Skontaktuj się z nami ! Doskonale wiemy, jak zainteresować i utrzymać followersów. Przygotujemy dla Ciebie kompleksową strategię i poprowadzimy skuteczną kampanię.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Polecane produkty
Dane kontaktowe
Email
office@creativeanswer.pl

Telefon
+48 22 622 44 20

Adres
Altowa 34
02-386 Warszawa
Polska
Napisz do nas!
Postaramy się odpowiedzieć jak najszybciej!