nav

Jak sprawdzić czy dany Influencer jest wiarygodny ?

Pojawienie się internetowych influencerów sprawiło, że prowadzenie social media zyskało nowy wymiar. Obecnie aktualizowanie firmowych profili i kampanii reklamowych już nie wystarczy – wiarygodność marki muszą potwierdzać opinie influencerów. Tylko skąd wiedzieć, który z nich jest wiarygodny dla potencjalnych klientów?

Agencja social media czy udział w szkoleniu – co wybrać?

Wybór odpowiedniego influencera to trudne zadanie, które wymaga dociekliwości, rzetelnego sprawdzenia opinii z branży oraz doświadczenia w nawiązywaniu współpracy z osobami wpływającymi na decyzje zakupowe innych ludzi. Laicy sądzą, że wystarczy sprawdzić liczbę użytkowników bloga lub fanów influencera w mediach społecznościowych. W rzeczywistości jednak takie dane mogą być niewystarczające lub mniej istotne od innych wskaźników wpływających na wiarygodność danej osoby. Jak zatem ustrzec się pomyłki? Zamiast próbować samodzielnie znaleźć influencera, zaufaj ekspertom. Możesz zdecydować się na współpracę z agencją social media, która ma doświadczenie w ocenianiu wiarygodności influencerów lub zdobywać wiedzę, zapisując się na kursy social media.

Które rozwiązanie jest lepsze? To zależy od Twojej chęci do nauki oraz czasu, w którym musisz znaleźć ambasadora marki. Jeżeli lubisz poznawać tajniki social media, szkolenia mogą stanowić dla Ciebie optymalną opcję. Udział w nich pomoże Ci poszerzyć wiedzę z zakresu profesjonalnego prowadzenia firmowych profili i ustawiania kampanii reklamowych, a także przyswoić informacje na temat sprawdzonych narzędzi do oceny wiarygodności influencerów.

Szkolenia z social media to także sposób na uzyskanie oszczędności – wystarczy raz zapłacić za kurs, by korzystać ze zdobytej wiedzy przez długi czas. Jeśli jednak nadmiar obowiązków nie pozwala Ci na samodzielne zgłębianie specyfiki portali społecznościowych, a konieczność znalezienia opiniotwórczego blogera jest coraz bardziej nagląca, skorzystaj z usług agencji social media. Warszawa jest miastem, w której działa najwięcej specjalistów od prowadzenia portali społecznościowych, więc z pewnością szybko znajdziesz odpowiednią firmę. Aby oszacować koszty związane z nawiązaniem współpracy, sprawdź dokładnie cennik prowadzenia social media i porównaj oferty.

Wiarygodny influencer na wagę złota

Jeżeli jednak nadal rozważasz samodzielne poszukiwanie influencera dla Twojej firmy, zobacz, na co zwrócić uwagę przy jego wyborze.

  • Analizuj dane dotyczące liczby fanów lub subskrybentów. Nawet jeśli jest ona imponująca, może się okazać, że większość użytkowników śledzących posty influencera mieszka na innych kontynentach, nie będzie więc korzystać z produktów dostępnych na rynku europejskim. Warto zwrócić też uwagę na wiek odbiorców bloga lub postów na portalu społecznościowym. Jeżeli w grupie fanów przeważają gimnazjaliści, to skierowana do nich reklama kremu przeciwzmarszczkowego lub luksusowej linii odzieży nie przełoży się na wzrost sprzedaży.
  • Sprawdź, czy popularność influencera nie spada. W przeciwnym razie może się okazać, że wybrałeś do współpracy osobę, której opinie przestały cieszyć się zainteresowaniem, co wpłynie negatywnie na wyniki kampanii.
  • Oceń wiarygodność influencera. Sprawdź, czy na jego blogu lub profilu nie znajduje się zbyt dużo postów reklamowych. Poczytaj też z uwagą komentarze pod ostatnimi wpisami.

Jeśli wybrałeś już influencera, dowiedz się, jak wynegocjować z nim korzystne warunki współpracy. Informacje na ten temat możesz uzyskać podczas szkolenia z social media online. Dzięki niemu przekonasz się, jak ocenić rzeczywistą wartość usług świadczonych przez danego blogera i nie ulegniesz jego namowom na ustalenie zbyt wysokich stawek. Możesz też zapisać się na szkolenia z social media w formie offline, które umożliwią Ci zdobywanie wiedzy w dowolnym czasie. Niezależnie od tego, które rozwiązanie wybierzesz, pamiętaj o tym, by przed nawiązaniem współpracy z influencerem skorzystać z porad doświadczonych ekspertów.

Wow!
Gratulujemy pierwszego kroku!

Teraz czas na nas 🙂 
Twój mail trafił na skrzynkę szczęśliwego wybrańca, który wkrótce się z Tobą skontaktuje.
Do usłyszenia!
❤️ 

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu poprawienia jej dostępności, personalizacji, obsługi kont użytkowników, a także by zbierać dane dotyczące ruchu na stronie. Każdy może sam decydować o tym czy dopuszcza pliki cookies, ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Twoja prywatność jest dla nas ważna

Właściciel serwisu gromadzi i przetwarza dane o użytkownikach (w tym dane osobowe) w celu realizacji usług za pośrednictwem serwisu. Dane są przetwarzane zgodnie z prawem i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.