Ile kosztuje prowadzenie fanpage social media?

Współcześnie Facebook i inne social media zawładnęły życiem milionów osób. Wielu internautów rozpoczyna swój dzień od przeczytania najnowszych postów na polubionych profilach, dodania zdjęcia czy wrzucenia czegoś na własną tablicę. Właśnie dlatego portale społecznościowe to doskonałe miejsce na prowadzenie działań marketingowych. Wykorzystaj to i jeśli jeszcze nie masz, załóż firmowe konto na Facebooku. Jesteś ciekawy, ile kosztuje prowadzenie fanpage social media? Podpowiadamy – sprawdź!

Prowadzić samemu czy wynająć agencję?

Myślisz, że skoro codzienne publikujesz posty na swoim prywatnym fanpage’u, to z prowadzeniem firmowego profilu też sobie poradzisz? Zawsze możesz spróbować. Jeśli jednak obce są Ci pojęcia, takie jak:

  • publikowanie contentu,
  • budowanie społeczności,
  • zarządzanie kryzysowe,

to lepiej zrezygnuj z tego pomysłu i postaw na pomoc ekspertów. Koszty prowadzenia fanpage w stosunku do zysków dla firmy nie są duże, co pokazujemy w dalszej części artykułu. Podpowiadamy też, na co zwrócić uwagę, wybierając agencję, której specjalnością są social media. Dlatego koniecznie przeczytaj artykuł do końca.

Prowadzenie fanpage’a na Facebooku – od czego zależy koszt usługi?

To ok. 400-2200 złotych netto miesięcznie. Skąd taka rozbieżność? Ostateczna cena usługi zależy od wielu czynników. Warto wymienić choćby:

  • charakter branży Twojej firmy – niszowa działalność oraz stworzenie postów i publikacji w kilku językach na pewno będzie droższe niż prowadzenie strony np. restauracji czy kwiaciarni,
  • skalę i zakres działalności przedsiębiorstwa – inna strategia musi być opracowana, jeśli działasz na rynku lokalnym, a odmienna, jeżeli globalnie,
  • silną konkurencję w sektorze – wymaga ona przemyślanego planu i dużej elastyczności,
  • potencjał konta firmowego – zasięg fanpage’a i zaangażowanie fanów,
  • częstotliwość kampanii reklamowych i liczbę wpisów w miesiącu – załóżmy, że masz 4 publikacje na fanpage’u w miesiącu, a Twoi główni konkurenci – 8. Warto wówczas rozważyć, czy nie zwiększyć liczby postów na profilu,
  • inne działania mające wpływ na efektywność social media – zespół specjalistów zawsze chętne doradzi najlepsze rozwiązanie. Najpierw jednak zalecamy przeprowadzenie audytu. Pomoże to jasno określić wspólny cel.

Pamiętaj!

Zaprezentowane ceny nie stanowią oferty handlowej. Przy obliczaniu stawki za prowadzenie fanpage’a np. na Facebooku uwzględnia się m.in. czas potrzebny na bieżącą obsługę konta na portalu społecznościowym. Są to wszystkie czynności związane z tworzeniem treści oraz komunikowaniem się z osobami zgromadzonymi wokół profilu. Kluczowy jest też Twój własny budżet,  jaki chcesz przeznaczyć na działalność marketingową.

Jakie korzyści będziesz mieć z zatrudnienia agencji?

Dotychczas omówiliśmy koszty, więc teraz warto wspomnieć o profitach dla Twojej firmy. Dzięki współpracy z profesjonalną agencją:

  • zyskujesz czas, który możesz z powodzeniem przeznaczyć na działalność biznesową,
  • otrzymasz właściwie skonstruowaną strategię działania, która pozwoli osiągać Twojej firmie założone cele,
  • będziesz miał atrakcyjny i użyteczny dla odwiedzających osób fanpage,
  • na bieżąco będziesz informowany o wszystkich nowościach na rynku, a przy pomocy zawodowych social media managerów zawsze będziesz o krok przed rywalami,
  • pozyskasz nowych klientów przy użyciu komunikatów reklamowych, jakie będą docierać dokładnie do tych osób, które są zainteresowane Twoimi produktami bądź usługami,
  • otrzymasz cykliczne raporty dotyczące sprzedaży dzięki promocji w social mediach, a także zestawienia dotyczące tego, ilu klientów i jak często korzystało z Twoich usług.

Social media bez tajemnic – zaufaj ekspertom

Interesuje Cię profesjonalne prowadzenie fanpage na Facebooku i innych social media? Nie kieruj się wyłącznie ceną usługi. Postaw na zgrany zespół specjalistów, którzy dopasują się do Twoich potrzeb. Najważniejsza jest promocja i reklama – posty sponsorowane czy też polubienia strony. Pomożemy zaistnieć Twojej firmie na portalach społecznościowych i w budowaniu odpowiedniej strategii marketingowej. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania – zapraszamy do kontaktu!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *