Nespresso Vertuo
Nespresso. What else?
Nespresso jest światowym liderem w produkcji i sprzedaży ekspresów do kawy, kapsułek i akcesoriów. Produkty Nespresso dają jej klientom możliwość przygotowania w domu równie wyśmienitej kawy, jaką do tej pory mogli pić jedynie w kawiarni. Marka aktualnie wprowadza na rynek nową linię produktową o nazwie Vertuo. Nim jednak zacznie ją sprzedawać, musi odpowiednio przeszkolić swoją ekipę. I tutaj wkraczamy my!
Zadanie agencji
Zadaniem agencji było wsparcie klienta w procesie edukacji i przygotowanie aktywacji, która w ciekawy i angażujący sposób przekazałaby pracownikom tajniki nowej linii Vertuo.
Podeszliśmy do zadania z energią jak po podwójnym espresso, a efektem naszej pracy były: key visual, broszura edukacyjno – informacyjna, karty do gry i samoedukacji, wirtualny event oraz materiały wideo podsumowujące akcję. Ale zacznijmy od początku!
Przewodnik po krainie Vertuo
Na potrzeby akcji zaprojektowaliśmy KV, który był graficznym drogowskazem do przygotowania broszury informacyjno – edukacyjnej dla pracowników Nespresso. Wyjątkowa marka wymaga wyjątkowych materiałów, dlatego zamiast klasycznej broszury, przygotowaliśmy angażujący przewodnik po krainie Vertuo. Wypełniony zadaniami i rebusami, miał krok po kroku, odkrywać przed pracownikami tajniki nowego produktu. Jako że nasza grupa docelowa to sprzedawcy, połączyliśmy proces nauki z elementem rywalizacji, w postaci zadań i quizów, które odbywały się w zamkniętej grupie na FB.
Nauka poprzez zabawę
Człowiek najlepiej uczy się poprzez zabawę, a rosnąca ostatnimi czasy popularność gier analogowych, zainspirowała Nespresso do stworzenia edukacyjnej gry karcianej. Pierwszym etapem była samoedukacja za pomocą przygotowanych przez nas fiszek z informacjami na temat kawy, drugim sprawdzenie poziomu swojej wiedzy już podczas gry.
Event online
Kolejnym krokiem, w podróży do nieskończonej wiedzy na temat Vertuo, był wirtualny Company day!, który zorganizowaliśmy od A do Z.
W ramach zaproszenia wysłaliśmy pracownikom box startowy z kawą Vertuo, pasującą do niej czekoladą DESEO oraz tematyczny T-shirt, stanowiący dress code spotkania.
Event z racji obostrzeń związanych z pandemią odbywał się online’owo. Podzieliliśmy go na kilka etapów, ale najbardziej emocjonujące były te, w których wyłoniliśmy zwycięzców!
Na pierwszy ogień poszły rozgrywki grupowe, podczas których pracownicy butików Nespresso prezentowali stworzone przez swoje drużyny filmy na temat Vertuo.
Teleturniej Vertuonerzy
… a potem przeszliśmy do ostatecznej rozgrywki, jaką był teleturniej “Vertuonerzy”, który miał nam ujawnić prawdziwego Mistrza Vertuo!