Rekomendacja produktów przez ambasadora marki może przełożyć się na wzrost sprzedaży i zainteresowania działalnością Twojej firmy. Wystarczy jednak jeden błąd, aby w mediach społecznościowych pojawiły się negatywne komentarze, które osłabią Twoją wiarygodność. Zobacz, na co zwrócić uwagę, aby ustrzec się pułapek, które czyhają na marketingowców promujących firmę przy pomocy influencerów!
Dlaczego agencje social media współpracują z blogerami?
W ciągu ostatnich kilku lat można zauważyć rosnącą popularność influencer marketingu. Z czego wynika wzrost zainteresowania tą formą promocji? Przede wszystkim z możliwości zrealizowania efektywnej kampanii reklamowej nawet przy niewielkim budżecie. Dla firm istotne jest także uzyskanie rekomendacji od osoby cenionej przez skupioną wokół siebie społeczność. Jeżeli charyzmatyczny influencer, który prowadzi Instagrama, zaprezentuje atrakcyjne zdjęcie z Twoim produktem, to jego przekaz będzie znacznie bardziej wiarygodny niż reklama zamieszczona w prasie czy na billboardzie. Wiedzą o tym agencje social media, które chętnie nawiązują współpracę z ambasadorami marek.
Obsługa mediów społecznościowych podczas współpracy z influencerem
Rekomendacja blogera, który cieszy się zaufaniem swoich fanów i pełni dla nich rolę eksperta, może zdziałać znacznie więcej niż wysokonakładowa kampania, za którą nie stoi autorytet konkretnej osoby. Zainteresowanie followersów może jednak stać się problematyczne, gdy zamiast autentycznego wpisu zobaczą oni zwykły materiał promocyjny. W takiej sytuacji zwiększenie zasięgów pójdzie w parze z pojawieniem się krytycznych komentarzy, a obsługiwanie mediów społecznościowych szybko zamieni się w zarządzenie sytuacją kryzysową. Co zrobić, aby tego uniknąć? Odpowiedzi na to pytanie nie znajdziesz na żadnych kursach social media. Możesz jednak skorzystać z kilku podpowiedzi, dzięki którym unikniesz najczęstszych pułapek czyhających na marketingowców współpracujących z blogerami.
O czym warto pamiętać, stosując influencer marketing:
- Wielki nie (zawsze) znaczy skuteczny
Współpraca ze znanym blogerem może przełożyć się na błyskawiczny wzrost zysków, mimo to warto też jednak rozważyć zaangażowanie influencerów o mniejszej liczbie fanów. Możesz ich wyłonić spośród naturalnych ambasadorów marki, którzy wcześniej rekomendowali Twoje produkty. Ich opinia będzie bardziej wiarygodna niż wypowiedź blogera, który żyje z promowania różnych marek.
- Liczby to nie wszystko
Zanim wybierzesz influencera, z którym nawiążesz współpracę, sprawdź nie tylko liczbę jego followersów, ale także poziom zaangażowania fanów. Porównaj też liczbę postów organicznych i sponsorowanych, aby ocenić wiarygodność danej osoby. Nie zapominaj o tym, że czasami ważniejsza od zasięgu jest charyzma influencera, dzięki której może on skuteczniej zaktywizować swoją społeczność do działań na rzecz Twojej marki.
- Kreatywny element strategii
Podczas współpracy z influencerem zawsze pamiętaj o tym, że nie jest on nowym pracownikiem działu marketingowego Twojej firmy, lecz twórcą niezależnych treści, które pomogły mu zdobyć zaufanie fanów. Zamiast więc narzucać swoją wizję osobie prowadzącej Instagrama, pozwól jej wykazać się kreatywnością. Każdy influencer jest inny, dlatego w trakcie współpracy nigdy nie wdrażaj gotowych rozwiązań z kursów social media. Bądź otwarty na opinie influencera i szukaj rozwiązań, które zwiększą zainteresowanie Twoją marką, nie podważając przy tym jego wiarygodności.
Jak uniknąć pomyłek?
Kluczem do sukcesu kampanii bazującej na influencer marketingu jest realizacja z góry założonych celów. Sposób ich osiągnięcia powinien być jednak elastyczny i oparty na monitorowaniu rezultatów działań (np. liczby wyświetleń, kliknięć czy pozyskanych leadów). Jeżeli nie chcesz ryzykować popełnienia błędu, zleć realizację kampanii agencji z doświadczeniem w influencer marketingu!