Jeszcze do niedawna Messenger stanowił przestrzeń wolną od reklam, lecz obecnie trudno wyobrazić sobie profesjonalne prowadzenie Facebooka bez korzystania z promocji w komunikatorze. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jakie formaty reklamowe umożliwią Ci skuteczne dotarcie do użytkowników Messengera.
Prowadzenie kampanii na Facebooku to za mało!
Reklamy wyświetlane w Messengerze to nowe źródło możliwości związanych z dotarciem do internautów, którzy korzystają z urządzeń mobilnych. Tylko oni zobaczą bowiem przygotowane przez Ciebie lub agencję social media formaty reklam widoczne w komunikatorze. Za każdym razem, gdy użytkownik Facebooka zapragnie wysłać lub odczytać wiadomość od przyjaciół przed jego oczami pojawi się reklama z komunikatem aktywizującym do działania. Tym samym jej skuteczność może być znacznie większa niż w przypadku tradycyjnej kampanii na FB.
Agencja social media czy kursy – co wybrać?
Choć taka forma promocji może wyglądać niepozornie, jej prawidłowe przygotowanie i dopasowanie do specyfiki komunikatora wymaga specjalistycznej wiedzy. Kluczem do sukcesu jest ustawienie takiego komunikatu i zdjęcia, które zaktywizują użytkowników Messengera do nawiązania interakcji z Twoją firmą. Może być ona związana z przejściem na wskazaną stronę internetową lub spontanicznym rozpoczęciem konwersacji – wydaje się, że ten drugi cel jest znacznie łatwiejszy do osiągnięcia w przypadku działań promocyjnych prowadzonych bezpośrednio w komunikatorze. Odpowiednio przygotowana kreacja nie zostanie odebrana przez internautów jako natrętna forma reklamy i przełoży się na wzrost efektywności promocji. Skąd czerpać wiedzę na temat prowadzenia kampanii w Messengerze? Możesz ją zdobyć, zapisując się na kursy social media lub skorzystać z pomocy ekspertów z Creative Answer , którzy mają doświadczenie w realizowaniu skutecznych kampanii w komunikatorze Fb.
Reklama w Messengerze – dostępne formaty
Choć możliwość promowania produktów i usług w komunikatorze pojawiła się stosunkowo niedawno, to Facebook zdążył już poszerzyć ofertę dla reklamodawców o nowe formaty. Co jakiś czas pojawiają się też zapowiedzi wprowadzenia kolejnych form promocji, wszystko więc wskazuje na to, że właściciel portalu zamierza w pełni wykorzystać potencjał tkwiący w Messengerze. Obecnie w ramach prowadzenia kampanii na Facebooku możesz wybrać jedną z poniższych opcji:
- Reklamy w skrzynce odbiorczej
Grafiki połączone z krótkimi tekstami wyświetlają się bezpośrednio pomiędzy konwersacjami. Po kliknięciu w reklamę użytkownik zostanie przekierowany na wskazaną przez Ciebie stronę internetową lub do okienka konwersacji prowadzonej przez Twoją firmę. Wybierając drugą opcję, umożliwiasz odbiorcy spontaniczne zadanie pytania o prezentowany przez Ciebie produkt lub złożenie zamówienia za pośrednictwem komunikatora. Przykładem ciekawego zastosowania tego formatu jest promocja w Messengerze pizzerii z pizzą na dowóz. Aby ją ustawić, możesz wykorzystać np. kilka przesuwanych grafik prezentujących najpopularniejsze dania i zamieścić nad nimi hasło zachęcające do zrealizowania zamówienia.
- Reklamy w Messenger Stories
Jak sama nazwa wskazuje, ten format pojawia się tylko w relacjach – pomiędzy grafikami opublikowanymi przez znajomych. Warto wiedzieć, że stosując go, można zwiększyć zasięg kampanii Instagram i Facebook Stories.
- Wiadomości sponsorowane
Pozwalają na przesyłanie spersonalizowanych informacji o ofertach lub promocjach bezpośrednio do skrzynek użytkowników. Wiadomości trafią jednak wyłącznie do osób, które wcześniej rozpoczęły prowadzenie konwersacji z Twoją firmą w Messengerze lub skorzystały z pomocy ustawionego przez Ciebie bota. Część użytkowników FB traktuje boty jako osobną formę promocji, lecz w praktyce są to raczej narzędzia, które umożliwiają prowadzenie sprawnej komunikacji z klientami z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
Wybór doświadczonej social media agencji sprawi, że Twoje reklamy będą wyświetlane zawsze w optymalnym formacie. Jeżeli więc zależy Ci na skutecznej promocji, skorzystaj z profesjonalnych usług Creative Answer.