nav

Jakie formaty reklamowe można zastosować na Messengerze?

Jeszcze do niedawna Messenger stanowił przestrzeń wolną od reklam, lecz obecnie trudno wyobrazić sobie profesjonalne prowadzenie Facebooka bez korzystania z promocji w komunikatorze. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jakie formaty reklamowe umożliwią Ci skuteczne dotarcie do użytkowników Messengera.

Prowadzenie kampanii na Facebooku to za mało!

Reklamy wyświetlane w Messengerze to nowe źródło możliwości związanych z dotarciem do internautów, którzy korzystają z urządzeń mobilnych. Tylko oni zobaczą bowiem przygotowane przez Ciebie lub agencję social media formaty reklam widoczne w komunikatorze. Za każdym razem, gdy użytkownik Facebooka zapragnie wysłać lub odczytać wiadomość od przyjaciół przed jego oczami pojawi się reklama z komunikatem aktywizującym do działania. Tym samym jej skuteczność może być znacznie większa niż w przypadku tradycyjnej kampanii na FB.

Agencja social media czy kursy – co wybrać?

Choć taka forma promocji może wyglądać niepozornie, jej prawidłowe przygotowanie i dopasowanie do specyfiki komunikatora wymaga specjalistycznej wiedzy. Kluczem do sukcesu jest ustawienie takiego komunikatu i zdjęcia, które zaktywizują użytkowników Messengera do nawiązania interakcji z Twoją firmą. Może być ona związana z przejściem na wskazaną stronę internetową lub spontanicznym rozpoczęciem konwersacji – wydaje się, że ten drugi cel jest znacznie łatwiejszy do osiągnięcia w przypadku działań promocyjnych prowadzonych bezpośrednio w komunikatorze. Odpowiednio przygotowana kreacja nie zostanie odebrana przez internautów jako natrętna forma reklamy i przełoży się na wzrost efektywności promocji. Skąd czerpać wiedzę na temat prowadzenia kampanii w Messengerze? Możesz ją zdobyć, zapisując się na kursy social media lub skorzystać z pomocy ekspertów z Creative Answer , którzy mają doświadczenie w realizowaniu skutecznych kampanii w komunikatorze Fb.

Reklama w Messengerze – dostępne formaty

Choć możliwość promowania produktów i usług w komunikatorze pojawiła się stosunkowo niedawno, to Facebook zdążył już poszerzyć ofertę dla reklamodawców o nowe formaty. Co jakiś czas pojawiają się też zapowiedzi wprowadzenia kolejnych form promocji, wszystko więc wskazuje na to, że właściciel portalu zamierza w pełni wykorzystać potencjał tkwiący w Messengerze. Obecnie w ramach prowadzenia kampanii na Facebooku możesz wybrać jedną z poniższych opcji:

  • Reklamy w skrzynce odbiorczej

Grafiki połączone z krótkimi tekstami wyświetlają się bezpośrednio pomiędzy konwersacjami. Po kliknięciu w reklamę użytkownik zostanie przekierowany na wskazaną przez Ciebie stronę internetową lub do okienka konwersacji prowadzonej przez Twoją firmę. Wybierając drugą opcję, umożliwiasz odbiorcy spontaniczne zadanie pytania o prezentowany przez Ciebie produkt lub złożenie zamówienia za pośrednictwem komunikatora. Przykładem ciekawego zastosowania tego formatu jest promocja w Messengerze pizzerii z pizzą na dowóz. Aby ją ustawić, możesz wykorzystać np. kilka przesuwanych grafik prezentujących najpopularniejsze dania i zamieścić nad nimi hasło zachęcające do zrealizowania zamówienia.

  • Reklamy w Messenger Stories

Jak sama nazwa wskazuje, ten format pojawia się tylko w relacjach – pomiędzy grafikami opublikowanymi przez znajomych. Warto wiedzieć, że stosując go, można zwiększyć zasięg kampanii Instagram i Facebook Stories.

  • Wiadomości sponsorowane

Pozwalają na przesyłanie spersonalizowanych informacji o ofertach lub promocjach bezpośrednio do skrzynek użytkowników. Wiadomości trafią jednak wyłącznie do osób, które wcześniej rozpoczęły prowadzenie konwersacji z Twoją firmą w Messengerze lub skorzystały z pomocy ustawionego przez Ciebie bota. Część użytkowników FB traktuje boty jako osobną formę promocji, lecz w praktyce są to raczej narzędzia, które umożliwiają prowadzenie sprawnej komunikacji z klientami z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Wybór doświadczonej social media agencji sprawi, że Twoje reklamy będą wyświetlane zawsze w optymalnym formacie. Jeżeli więc zależy Ci na skutecznej promocji, skorzystaj z profesjonalnych usług Creative Answer.

Wow!
Gratulujemy pierwszego kroku!

Teraz czas na nas 🙂 
Twój mail trafił na skrzynkę szczęśliwego wybrańca, który wkrótce się z Tobą skontaktuje.
Do usłyszenia!
❤️ 

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu poprawienia jej dostępności, personalizacji, obsługi kont użytkowników, a także by zbierać dane dotyczące ruchu na stronie. Każdy może sam decydować o tym czy dopuszcza pliki cookies, ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Twoja prywatność jest dla nas ważna

Właściciel serwisu gromadzi i przetwarza dane o użytkownikach (w tym dane osobowe) w celu realizacji usług za pośrednictwem serwisu. Dane są przetwarzane zgodnie z prawem i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.