Trudno wyobrazić sobie prowadzenie kampanii reklamowej bez wykorzystania mediów społecznościowych. Facebook jest pod tym kątem absolutnym liderem, ale nie możesz oczywiście zapominać o Instagramie. Chcesz wiedzieć, jak poprawić efektywność reklamy na tym portalu? Wykorzystaj ogromną funkcjonalność narzędzia Pixel FB. Czym jest i jak można je wykorzystać? Sprawdź już teraz!
Facebook Pixel – czym dokładnie jest?
Jeśli nigdy nie spotkałeś się z taką nazwą, to już spieszymy z wyjaśnieniami. Piksel to prosty, ale niezwykle funkcjonalny skrypt udostępniony na portalu FB. Jego działanie można w pewnym sensie porównać do narzędzi oferowanych przez Google, czyli Analytics. Kod specjalnego skryptu wkleja się na własnej stronie internetowej lub witrynie sklepu. Nieustannie śledzi on ruch i dokonuje wielu analiz. Co zyskujesz? Mnóstwo bezcennych informacji, dzięki którym łatwiej będzie Ci przygotować kampanię marketingową, w tym na Instagramie.
Jakie możliwości oferuje Facebook Pixel?
Korzyści dla reklamodawcy płynących z użytkowania tego pozornie prostego narzędzia, jest mnóstwo. Do tych najważniejszych należy jednak zaliczyć 3 z nich.
Analiza konwersji przydatna branży e-commerce
Najważniejszą cechą jest tutaj to, że skrypt monitoruje użytkowników urządzeń mobilnych. Możesz łatwo sprawdzać nie tylko, czy wyświetlane reklamy są skuteczne. Dowiesz się również, czy osoby trafiające przez nie na Twoją stronę dokonują zakupów.
Mnóstwo danych do optymalizacji kampanii
Skuteczność kampanii marketingowej i sprawdzanie zachowania klientów – dzięki temu zoptymalizujesz koszty promocji i zwiększysz jej efektywność.
Tworzenie spersonalizowanych grup odbiorców
Narzędzie Pixel FB umożliwia jeszcze dokładniejsze kierowanie reklam. Płeć, wiek i zainteresowania to nie wszystko. Skrypt wykorzystasz również do remarketingu, wysyłając informacje promocyjne do osób, które już odwiedziły Twoją stronę.
Pixel FB i Instagram – idealne połączenie do remarketingu
Indywidualne grupy odbiorców to najważniejsza funkcjonalność. Bardzo przyda się ona wszystkim osobom prowadzącym Instagrama. Niepozorny skrypt idealnie nadaje się do remarketingu. Doskonałym tego przykładem jest przygotowanie wiadomości przypominających użytkownikom o danym produkcie. Problem tzw. porzuconych koszyków zna doskonale każdy przedsiębiorca działający w branży e-commerce. Dzięki Pixel FB możesz w łatwy sposób skierować swoją ofertę wyłącznie do tych osób, które z jakichś powodów nie dokończyły zakupów. Wymyśl ciekawą zachętę, pokaż produkt z jeszcze lepszej strony i przede wszystkim przypomnij, że wciąż można go kupić. W podobny sposób możesz prowadzić kampanię na Instagramie, docierając do obecnych klientów. Przygotuj reklamę zachęcającą do ponownych zakupów, a następnie wyślij ją do osób, które już coś od Ciebie kupiły.
Jak skorzystać z tego skryptu? Wejdź na profilu firmowym Facebooka do Menedżera Reklam. Znajdziesz w nim opcję „Piksel”, którą po prostu kliknij. Narzędzie zostanie dodane do Twojego konta, a następnie wygenerowany zostanie specjalny kod. Możesz go po prostu wkleić na swojej stronie internetowej.
Wykorzystaj wszystkie możliwości oferowane przez social media
Piksel FB to świetne narzędzie, które na pewno ułatwi prowadzenie profilu firmowego na Instagramie. Pamiętaj jednak, że sposobów na wypromowanie konta i, co za tym idzie, biznesu, jest dużo więcej. Zakładanie oraz zarządzaniem takim profilem najlepiej pozostaw po prostu w rękach specjalistów.
Zgłoś się do nas już dziś – nasza agencja social media Creative Answer z Warszawy zajmie się tym na Twoje zlecenie. Przygotujemy profesjonalną kampanię reklamową i odpowiednio ją zaplanujemy. Mamy zespół doświadczonych i kreatywnych pracowników, który na pewno zaskoczy Cię swoimi pomysłami!