Jak wykorzystać piksel FB do reklamy na Messengerze?

Wykorzystanie Messengera jako platformy reklamowej jest trudne, ale możliwe! Nadaje się on idealnie przede wszystkim do remarketingu, który dobrze prowadzony, przynosi przedsiębiorcy ogromne korzyści. Jego podstawą jest solidne planowanie. Tu z pomocą przychodzi Piksel FB. Tak, ten skrypt ze znanego portalu społecznościowego również można wykorzystać w tym przypadku! Sprawdź już teraz, jak to zrobić – podpowiadamy poniżej.

Jakie możliwości oferuje Messenger?

Niepozorny, wewnętrzny niegdyś komunikator internetowy Facebooka, wyrósł na prawdziwego giganta. Dziś nie trzeba mieć nawet swojego profilu na portalu społecznościowym, aby swobodnie z niego korzystać. Z punktu widzenia przedsiębiorcy, jest on świetnym narzędziem do promocji.

W praktyce masz tak naprawdę 3 podstawowe możliwości reklamowania się na Messengerze:

  1. Klasyczne wyświetlanie banerów w oknie komunikatora.
  2. Wysyłanie tzw. wiadomości sponsorowanych.
  3. Przekierowanie boksem reklamowym do rozmowy na Messengerze.

Wyświetlanie banerów to najprostsze, ale i najmniej skuteczne rozwiązanie. Dodatkowo bardzo trudno ocenić efektywność takiej promocji. Jeśli masz profil firmowy na FB, możesz po prostu reklamować swoje najnowsze posty na Messegerze.

W dalszej części przyjrzymy się bliżej pozostałym dwóm metodom. To właśnie tam bardzo przydaje się skrypt Pixel z Facebooka.

Wysyłanie wiadomości sponsorowanych na Messengerze

Wysyłanie wiadomości sponsorowanych na Messengerze


Opcja ta jest doskonała do remarketingu. Możesz wysyłać specjalne, reklamowe komunikaty do wszystkich tych, którzy kiedyś kontaktowali się z Tobą. Masz jednak możliwość filtrowania tych osób i wysyłania wiadomości do określonej grupy docelowej.

Dane gromadzone przez skrypt Piksel bardzo się do tego przydają. Narzędzie umożliwia tworzenie indywidualnych grup odbiorców według dowolnych kryteriów. Możesz tym samym skierować swoją reklamę do tych osób, które skompletowały koszyk w Twoim sklepie, ale nigdy nie sfinalizowały zamówienia. Doskonałym pomysłem jest także rozsyłanie zachęty do ponownego zrobienia zakupów.

Reklama przekierowująca do konwersacji

W tym przypadku możesz już w pełni wykorzystać możliwości narzędzia Pixel z Facebooka. Jak działa taka promocja na Messengerze? To rozbudowa wersja banneru wyświetlającego się w okienku komunikatora. Nie musisz ograniczać się tutaj wyłącznie do tych osób, które kiedyś kontaktowały się z Tobą poprzez profil firmowy.

W efekcie masz wolną rękę w kwestii dopasowania grupy docelowej. Dzięki danym zebranym przez skrypt możesz w łatwy sposób stworzyć celną i skuteczną kampanię reklamową stosunkowo niskim kosztem. Pamiętaj jednak, że taka promocja wiąże się z większym zaangażowaniem. Po kliknięciu boksa użytkownik będzie przekierowany do okna konwersacji. Musisz być więc odpowiednio przygotowany, aby zachęcić go do skorzystania z oferty.

Dlaczego Piksel FB jest tak pomocny?

Dlaczego Piksel FB jest tak pomocny

Niepozorny Pixel jest tak naprawdę potężnym narzędziem monitorującym ruch na Twojej stronie. Może on rejestrować takie zdarzenia jak:

  • sprawdzenie zawartości,
  • dodanie produktów do koszyka,
  • skorzystanie z wyszukiwarki,
  • dodanie produktu do ulubionych/listy życzeń…

…i wiele więcej. Możesz także tworzyć zdarzenia niestandardowe. To na przykład monitorowanie zachowania użytkowników jedynie na określonych podstronach. Informacje te są bezcenne nie tylko przy projektowaniu kampanii reklamowej, ale także ulepszaniu oferty czy całej strony.

Chcesz efektywnie wykorzystać wszystkie te dane do promocji? Zgłoś się w takim razie do nas! Nasza agencja social media z Warszawy zajmie się prowadzeniem fanpage Facebooka czy konta na Instagramie. Poprowadzimy także skuteczną promocję na Messengerze i w wielu innych mediach społecznościowych. Zdaj się na pomoc specjalistów i zbuduj doskonałą renomę swojej marki.

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu poprawienia jej dostępności, personalizacji, obsługi kont użytkowników, a także by zbierać dane dotyczące ruchu na stronie. Każdy może sam decydować o tym czy dopuszcza pliki cookies, ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Twoja prywatność jest dla nas ważna

Właściciel serwisu gromadzi i przetwarza dane o użytkownikach (w tym dane osobowe) w celu realizacji usług za pośrednictwem serwisu. Dane są przetwarzane zgodnie z prawem i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.