W social mediach za pomocą stosunkowo łatwych środków możesz osiągnąć bardzo wiele w budowaniu wizerunku marki. Samo prowadzenie strony na Facebooku jednak nie wystarczy; żeby dotrzeć do większej liczby odbiorców. Aby to zrobić, możesz wesprzeć kampanię marketingową pomocą influencera — czyli osoby, która ma wpływ na to, co myślą inni, a także co kupują i w co klikają.
Czy jednak każdy, kto określa się tym mianem, rzeczywiście na nie zasługuje? W jaki sposób możesz sprawdzić, użytkownik z tysiącami „followersów”, rzeczywiście skutecznie zareklamuje Twoją firmę? Czy przypadkiem część obserwatorów nie zostało po prostu kupionych? Poniżej przedstawiamy proste sposoby weryfikacji takiej osoby.
Przyjrzyj się fanom
Liczba obserwujących, czyli podstawowy parametr, którym chwalą się influencerzy, jest również sposobem weryfikacji ich wiarygodności. Im więcej osób śledzi dany profil, tym więcej kosztuje współpraca z jego właścicielem. Dlatego też kupowanie followersów wydaje się niezwykle kuszącą opcją dla tych, którzy chcą podbudować swoją pozycję na rynku. Oszustwo bardzo łatwo da się jednak zweryfikować poprzez przeanalizowanie przyrostu liczby obserwujących dane konto na pewnym odcinku czasu. Możesz to zrobić za pomocą narzędzia Social Blade.
Wiarygodni, uczciwi influencerzy przez długi czas pracują na swoją markę. Ich konta charakteryzują się stałym przyrostem liczby followersów. Jeżeli jednak zauważysz, że liczba śledzących profil osób gwałtownie rośnie w krótkim czasie, np. w ciągu jednego dnia, oznacza to, że polubienia zostały kupione.
Warto również przyjrzeć się profilom osób, które obserwują danego influencera. Jeśli znajdziesz wśród nich wiele kont nieaktywnych bądź nieśledzonych przez innych użytkowników social media, powinno to wzbudzić Twoje obawy.
Zwróć uwagę na relacje
Skutecznym sposobem weryfikacji konta jest również przyjrzenie się komentarzom. Tym, co powinno Cię zainteresować, jest nie tylko ich liczba, ale przede wszystkim treść. To ona odzwierciedla prawdziwy stopień aktywności followersów.
Jeżeli większość wpisów jest bardzo lakoniczna, powinno to wzbudzić Twoje wątpliwości. Zwroty takie jak „Super!”, „Wspaniale!” czy „Wow, uwielbiam!” nie niosą ze sobą żadnej treści poza tą, że prawdopodobnie zostały wygenerowane przez bota. Analogiczne znaczenie mają komentarze składające się wyłącznie z emotikon. Najbardziej wartościowe są naturalne, rozbudowane wypowiedzi obserwujących. Zwróć też uwagę na to, czy pod wpisami wywiązują się dyskusje. Świadczą one o dużym zaangażowaniu ze strony followersów oraz o ich znajomości tematu.
Influencerzy, którzy poważnie podchodzą do swojej pracy, często nawiązują ze sobą współpracę i zrzeszają się w większe społeczności. Wydawać by się mogło, że skoro są konkurencją, to powinni się unikać, jednak w rzeczywistości bywa, że jest odwrotnie. Współpraca z kolegami po fachu buduje wiarygodność w oczach obserwujących. Jest znakiem, że dana osoba pozostaje rozpoznawalna w swoim środowisku.
Podsumowanie
Social media to obszar, w którym możesz tworzyć skuteczne kampanie marketingowe. Efektywne prowadzenie fanpage zajmuje jednak sporo czasu i wymaga posiadania pewnej wiedzy w tym zakresie. Nawiązanie współpracy z influencerem bądź z agencją social media (creativeanswer.pl) znacznie ułatwi sprawę i przyspieszy proces budowania wiarygodności Twojej marki w oczach odbiorców. Skorzystaj z naszej pomocy: będziemy wspólnie pracować na Twój sukces!