Dlaczego warto promować się z pomocą Influencerów?

Tak zwany influencer marketing, czyli współpraca z internetowymi liderami opinii w celach marketingowych, coraz częściej pojawia się w strategiach reklamowych firm z różnych branż. Czy to jedynie skutek aktualnej mody, czy wymiernych efektów akcji prowadzonych właśnie przez influencerów? W poniższym artykule przedstawimy zalety owych działań i podpowiemy, jak ustawić konkretne cele reklamowe.

Zalety promowania się z pomocą influencerów

Współpraca z liderami opinii w social media wiąże się z wieloma korzyściami dla danej marki. Właściwy dobór osoby do reklamowanego produktu czy usługi może wpłynąć nie tylko na wzrost ich popularności, ale również sprzedaży. Dlaczego tak się dzieje? Jakie cechy wyróżniają współpracę z blogerami czy vlogerami?

Przede wszystkim społeczność wokół nich zgromadzona obserwuje influencerów ze względu na ich charyzmę, osobowość, sposób bycia i prezentowania treści czy wiedzę. Ponadto twórcy bardzo dbają o podtrzymanie relacji z fanami, odpowiadając na ich komentarze, posty czy wiadomości. Wszystko to wpływa na zwiększone – w stosunku do tradycyjnych form reklamy – zaufanie co do opinii i rekomendacji tych osób.

Z kwestią zaufania wiąże się również autentyczność. Poza tym, że influencer jest twórcą, jest też konsumentem zwracającym uwagę na te same cechy, co inni klienci oraz mówiący ich językiem. Poprzez skrócenie dystansu, nadaje on danemu produktu (a tym samym marce) „ludzką twarz”. Nie bez przyczyny nazwa „influencer” pochodzi z angielskiego „influence” oznaczającego „wpływ”. Vlogerzy, blogerzy i inni twórcy social media są jednym z pierwszych źródeł, u których ich fani poszukują wsparcia i inspiracji w podjęciu decyzji zakupowych.
Właściwy dobór lidera opinii umożliwia dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej. Wybór osoby prezentującej na swym blogu, kanale, wallu itp. treści odpowiadających pożądanej tematyce, pozwala trafić z przekazem do wyjątkowo precyzyjnie określonych odbiorców.
Dzięki dotarciu do ścisłej grupy userów oraz różnorodności angażujących działań prowadzonych przez influencera w social media często okazuje się, że współpraca z nim jest dużo bardziej atrakcyjna i przynosząca bardziej wymierne efekty niż inne formy promocji. Ponadto wielu blogerów jest zainteresowanych współpracą na podstawie barterów lub modelu afiliacyjnego (płatność za efekty), co często znacząco obniża koszty kampanii marki.
Wspomniana wielokanałowość działań sprawia, że liderzy opinii mogą zrealizować różnorodne akcje promocyjne:

  • począwszy od wpisów na blogu i konkursów,
  • przez udział w evencie,
  • po film reklamowy,
  • czy sesję zdjęciową.

Dzięki temu można wykorzystać ich potencjał i dotrzeć do grupy docelowej różnymi kanałami.
Jak nawiązać współpracę z liderami opinii w internecie?
Warto pamiętać, że przed rozpoczęciem jakiejkolwiek współpracy, istotny jest rzetelny research pozwalający na wytypowanie influencerów. Samych metod takiego partnerstwa jest kilka. Największe gwiazdy internetu mają własnych menadżerów lub pozostają pod opieką profesjonalnych agencji social media (zazwyczaj z Warszawy). Coraz prężniej rozwijający się influencer marketing spowodował, że powstają nowe sposoby na łączenie zleceniodawców z blogerami i vlogerami, np. platformy pozwalające na automatyczne wyszukiwanie blogów czy kanałów YT z konkretnej branży i tematyki, a następnie zlecanie im określonych zadań. Kontakt z liderem można nawiązać rzecz jasna również samodzielnie albo podjąć współpracę z rzetelną agencją social media lub marketingową, która nie tylko będzie odpowiadała za kontakt z liderem, ale również opracuje całą koncepcję i strategię kampanii oraz będzie czuwała nad jej przebiegiem.

Agencja social media czy samodzielnie – kto powinien prowadzić działania w internecie?

Należy też mieć na uwadze, że nawet jeśli nie zdecydujemy się na współpracę influencerską, to obecność w mediach społecznościowych jest wręcz koniecznością. Aby prężnie i sprawnie działać w sieci warto powierzyć działania profesjonalistom – zatrudnić specjalistę lub nawiązać współpracę z wyspecjalizowaną w zakresie agencją social media. Chcąc samodzielnie zająć się tematem, niezbędna jest odpowiednia wiedza, którą zdobyć można przede wszystkim poprzez obserwowanie liderów branży, czytanie tematycznych książek, czasopism i portali czy też branie udziału w szkoleniach z zakresu social media, prowadzonych przez ekspertów w tej dziedzinie. Poza szkoleniami organizowanymi przez agencje social media, warto także brać udział w konferencjach branżowych, takich jak m.in. coroczna I love Marketing w Warszawie.

Rozmaite case studies i badania kampanii marketingowych potwierdzają, że kampanie z influencerami są skutecznym narzędziem generującym znakomite wyniki. Współpraca z liderami opinii w sieci ma z całą pewnością duży potencjał, szczególnie gdy w przemyślany sposób zostanie umieszczona w ogólnej strategii promocyjnej marki.

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu poprawienia jej dostępności, personalizacji, obsługi kont użytkowników, a także by zbierać dane dotyczące ruchu na stronie. Każdy może sam decydować o tym czy dopuszcza pliki cookies, ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Twoja prywatność jest dla nas ważna

Właściciel serwisu gromadzi i przetwarza dane o użytkownikach (w tym dane osobowe) w celu realizacji usług za pośrednictwem serwisu. Dane są przetwarzane zgodnie z prawem i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.