nav

Co wpływa na cenę prowadzenia fanpage’a?

Prowadzisz przedsiębiorstwo i masz firmowy fanpage stworzony w mediach społecznościowych? Słusznie! Ponad 23% pytanych osób twierdzi, że właśnie na takich stronach szuka podmiotu, który zaspokoi ich potrzeby (Raport). Prowadzenie social media znacznie zwiększa szansę na osiągnięcie sukcesu.

Proces ten należy jednak wykonywać umiejętnie z uwzględnieniem trendów marketingowych i preferencji potencjalnego odbiorcy, ale również algorytmów danego kanału. Dlatego obsługę firmowego Facebooka, Instagrama czy LinkedIna warto zlecić fachowcom. W Creative Answer wiemy, jak zdobyć dla Ciebie klienta. Sprawdź naszą ofertę. Tymczasem zapraszamy do zapoznania się z czynnikami wpływającymi na koszt usługi.

Fanpage od zera?

Najważniejszy aspekt brany pod uwagę przy wycenie to zakres działalności. Jeśli specjaliści otrzymują funkcjonującą stronę z dobrze opisanymi docelowymi odbiorcami, a oczekiwania kontrahenta dotyczą jedynie dostarczania contentu, to wydatek będzie znacznie niższy od tego, który przyjdzie ponieść w przypadku profilu startującego wiążącego się z pracą od podstaw.

W tej drugiej sytuacji niezbędne będzie opracowanie strategii marketingowej. Polega ona na dokładnym poznaniu specyfiki danej firmy oraz jej potencjalnych klientów, ustaleniu ich potrzeb i preferencji. Nie jest to łatwe zadanie i wiąże się z licznymi oraz czasochłonnymi badaniami rynkowymi. Bez nich prowadzenie kampanii na Instagramie, Facebooku czy LinkedInie nie może odnieść sukcesu.

To podstawowy krok pozwalający odpowiednio dostosować content i tworzyć go tak, by wywoływał zainteresowanie, a w efekcie zwiększył sprzedaż. Tak rozbudowany zakres odpowiedzialności wymaga wyższego wynagrodzenia.

Częstotliwość dodawania wpisów

Drugim istotnym czynnikiem jest stopień aktywności. Chodzi o to, jak często firmowy fanpage ma być aktualizowany, czyli uzupełniany o nowe publikacje. Możesz zlecić jedną lub dwie w miesiącu, ale także np. trzy w tygodniu. Im częściej odbiorca otrzyma atrakcyjny post, tym więcej wyślesz bodźców perswazyjnych, a zatem będziesz bardziej skuteczny w:

  • budowie pozytywnego wizerunku swojej marki;
  • utrzymaniu relacji z klientem i podtrzymaniu jego zainteresowania ofertą;
  • zachęcaniu do podjęcia działania pożądanego (np. zakup towaru).

Poziom trudności prowadzenia social media

Do tej pory wspomnieliśmy o aspektach, które koncentrują się głównie na tym, ile specjalista będzie musiał poświęcić czasu na pracę. Jednak równie ważne jest, jak bardzo będzie ona skomplikowana. Na cenę usługi wpływa ilość narzędzi, jakimi marketingowiec ma operować. Jeśli publikacjami będą tylko treści, zapłacisz oczywiście mniej, jeśli zażyczysz sobie przygotowywanie np. grafik czy memów, zarezerwuj dodatkowe środki.

Oczywiście istotna jest również jakość np. artykułów. Jeżeli obsługa mediów społecznościowych będzie odbywała się przy pomocy prostych i krótkich wpisów, niewymagających wykonywania dogłębnego researchu, naturalnie Twoje wydatki będą mniejsze niż w przypadku konieczności napisania i zredagowania skomplikowanych artykułów specjalistycznych.

LinkedIn, Instagram, FB – jak dużo widzów śledzi stronę?

Finalnie pod uwagę przy szacowaniu kosztów brana jest ilość odbiorców. Zupełnie inaczej tworzy się kampanie dla kameralnej grupy, a odmiennie, kiedy zasięgi są olbrzymie. Im liczniejsza ilość osób śledzących aktywność danej witryny, tym większe wyzwanie dla marketingowca.

Podsumowanie

Wycena usługi zarządzania profilem firmowy np. na Facebooku przebiega w sposób indywidualny. Trudność pracy zawsze zależna jest od wielu zmiennych. Dla przykładu większym wyzwaniem jest napisanie merytorycznego tekstu z branży technicznej niż wnętrzarskiej. W dużym stopniu przy ustalaniu należnej kwoty znaczenie ma zatem specyfika Twojego przedsiębiorstwa, rynku, na którym ono działa oraz modelu docelowego konsumenta.

Najlepiej zatem będzie, gdy zastanowisz się, jakie masz oczekiwania odnośnie do powyższych czynników i umówisz się na spotkanie z nami. W trakcie rozmowy dowiesz się wszystkiego. Zasugerujemy Ci naszą wizję tego, jak powinno się obsługiwać fanpage Twojej działalności i przygotujemy indywidualny cennik.

Wow!
Gratulujemy pierwszego kroku!

Teraz czas na nas 🙂 
Twój mail trafił na skrzynkę szczęśliwego wybrańca, który wkrótce się z Tobą skontaktuje.
Do usłyszenia!
❤️ 

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu poprawienia jej dostępności, personalizacji, obsługi kont użytkowników, a także by zbierać dane dotyczące ruchu na stronie. Każdy może sam decydować o tym czy dopuszcza pliki cookies, ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Twoja prywatność jest dla nas ważna

Właściciel serwisu gromadzi i przetwarza dane o użytkownikach (w tym dane osobowe) w celu realizacji usług za pośrednictwem serwisu. Dane są przetwarzane zgodnie z prawem i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.