nav

Dlaczego warto promować się przy pomocy Messengera?

Profesjonalne prowadzenie fanpage’a firmowego jest dzisiaj koniecznością, co do której nie trzeba nikogo przekonywać. Wraz z rozwojem portalu pojawiają się jednak dodatkowe możliwości promocji dla firm – np. bezpośrednio w Messengerze. Czy wiesz, dlaczego warto zainwestować w tę formę reklamy?

Profesjonalne prowadzenie fanpage’a to nie wszystko?

Choć Facebook jest obecnie najpopularniejszym portalem społecznościowym na świecie, to jego użytkownicy nie korzystają z serwisu w taki sam sposób, jak jeszcze kilka lat temu. Nadal publikują zdjęcia i lajkują wpisy znajomych, lecz z mniejszą uwagą niż kiedyś przeglądają tablicę z postami. Również samo komentowanie czy udostępnianie jest coraz rzadsze. Być może jest to spowodowane zbyt dużą liczbą informacji, które codziennie docierają do nich z Facebooka. Faktem jest jednak, że właściciel portalu postanowił zareagować na to zjawisko, wzbogacając Messengera o nowe funkcjonalności i tworząc z niego kolejny kanał do promocji firm oraz marek.

Wiele wskazuje na to, że to słuszna decyzja, ponieważ w Messengerze tkwi duży potencjał marketingowy. Świadczą o tym choćby liczby podane na oficjalnej stronie Facebooka. Zgodnie z danymi serwisu już 1,3 mld użytkowników Messengera wchodzi za jego pośrednictwem w interakcje z markami i realizuje transakcje. Jako marketingowiec z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że tak dużej liczby użytkowników nie można lekceważyć. Ogromna grupa potencjalnych klientów to jednak nie jedyny atut marketingowy Messengera. Zamienia się on w biuro obsługi klienta, przez które bardzo często potencjalni lub obecni klienci piszą z pytaniami – jak np.: rozwiązać problem lub jak skorzystać z danej funkcji produktu.

Zobacz, co jeszcze możesz zyskać, wykorzystując to narzędzie do promocji swojej firmy.

Obsługa fanpage’a + reklama na Messengerze = optymalne rezultaty

Profesjonalne prowadzenie fanpage

Zmiana nawyków użytkowników Facebooka jest zauważalna, jednak nie na tyle duża, by rozważać usunięcie stron firmowych z portalu. Wręcz przeciwnie – stanowi ona ważny impuls do uwzględnienia w działaniach marketingowych dodatkowego kanału reklamowego, jakim jest Messenger. Realizowanie kampanii promocyjnych bezpośrednio w komunikatorze przynosi wiele korzyści.

Oto najważniejsze z nich.

1. Zwiększenie zasięgu Twojej oferty

Reklama w Messengerze pozwoli Ci docierać do użytkowników z promocyjnym przekazem nawet wtedy, gdy akurat nie korzystają z Facebooka. Ich każda aktywność związana z napisaniem lub przeczytaniem wiadomości od znajomych stanie się dla Ciebie szansą na zaprezentowanie swoich produktów na ekranach komórek użytkowników. Oczywiście jest to w pełni zautomatyzowany proces – po Twojej stronie leży tylko zapisanie ustawień kampanii wyświetlanej przez Messengera. Jeżeli więc Twoi klienci zapragną szybko poznać Twoją ofertę, będą mogli to zrobić bezpośrednio z poziomu komunikatora.

2. Precyzyjne targetowanie

W Messengerze tworzysz reklamy dla ściśle określonej grupy odbiorców – ustalasz ich wiek, zainteresowania i zachowania w analogiczny sposób jak podczas ustawiania kampanii na Facebooku. Dzięki temu masz realny wpływ na zwiększenie skuteczności promocyjnego przekazu.

3. Prezentacja reklam w naprawdę widocznych miejscach

Użytkownicy widzą je w swojej skrzynce odbiorczej (pomiędzy wiadomościami) oraz w Messenger Stories. Podczas rozmów ze znajomymi nie są więc w stanie przeoczyć przygotowanej przez Ciebie reklamy.

4. Dostosowanie wyglądu i umiejscowienia reklam do potrzeb osób korzystających z telefonów komórkowych

To może być dla Ciebie istotne, gdy w założeniach kampanii zakładasz dotarcie do użytkowników komórek znajdujących się w konkretnej lokalizacji lub adresujesz reklamy do klientów, którzy chętnie korzystają z urządzeń mobilnych.

Obsługa fanpage’a to również aktywność w Messengerze – podsumowanie

Jak zapewne widzisz, korzystanie z Messengera daje znacznie więcej korzyści niż skupianie się wyłącznie na obsłudze firmowego Faceboooka. Tworzenie kampanii promocyjnych w komunikatorze nie jest skomplikowane, lecz jeśli zależy Ci na profesjonalnej obsłudze, wybierz agencję social media, która doradzi Ci, jak uspójnić działania związane z fanpage’em i reklamą w Messengerze. Niezależnie od tego, co wybierzesz, nie pozostawaj za konkurencją i promuj się w komunikatorze!

Wow!
Gratulujemy pierwszego kroku!

Teraz czas na nas 🙂 
Twój mail trafił na skrzynkę szczęśliwego wybrańca, który wkrótce się z Tobą skontaktuje.
Do usłyszenia!
❤️ 

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu poprawienia jej dostępności, personalizacji, obsługi kont użytkowników, a także by zbierać dane dotyczące ruchu na stronie. Każdy może sam decydować o tym czy dopuszcza pliki cookies, ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Twoja prywatność jest dla nas ważna

Właściciel serwisu gromadzi i przetwarza dane o użytkownikach (w tym dane osobowe) w celu realizacji usług za pośrednictwem serwisu. Dane są przetwarzane zgodnie z prawem i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.