nav

3 działania, których nie polecamy przy obsłudze firmowego Linkedina

Czym jest LinkedIn i jak efektywnie z niego korzystać? Których działań należy unikać na koncie firmowym w social media? Jak wygląda profesjonalne prowadzenie LinkedIna? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule. Podzielimy się z Tobą praktyczną wiedzą, z której możesz skorzystać już dziś. Ten wpis kierujemy do osób, dla których obsługa LinkedIna jest nowym wyzwaniem.

Linkedin w firmie

LinkedIn w firmie – Ty czy agencja social media?

Media społecznościowe należy postrzegać jako dodatkowy kanał komunikacji. Chodzi o pozyskiwanie nowych klientów i docieranie do dotychczasowych zainteresowanych. Ponadto jest cennym narzędziem służącym do nawiązywania relacji i współpracy z dostawcami towarów i usług. Dlatego prowadzenie LinkedIna powinno opierać się na dobrze przemyślanej strategii. Musi ona być spójna z misją Twojej firmy.

Na początek zacznij od przemyślenia, do kogo chcesz kierować wpisy? Jakimi treściami chcesz się dzielić z innymi użytkownikami? Jest to bardzo ważne, ponieważ będąc na pozycji startowej, nie masz jeszcze żadnych odbiorców. Istota polega na ich skutecznym zaproszeniu.

Zastanów się, czy nie zacząć od szkolenia z LinkedIna

Dzięki niemu poczujesz się pewniej i zrozumiesz podstawowe mechanizmy rządzące tą platformą. Może ono również zachęcić Cię do zgłębiania tego tematu i rozwoju w tym kierunku. W przeciwnym razie zdaj się na fachowców. Nasza agencja social media  chętnie wspiera działania różnych marek również w obszarze marketingu internetowego.
Obsługa i zamieszczanie contentu na LinkedInie to czasochłonne zajęcie. Wymaga dużego zaangażowania i wyczucia potrzeb rynkowych. Stąd publikacje należy dostosować do grona osób zainteresowanych, tak by zachęciły je do działania.

Aby osiągnąć taki rezultat, zapamiętaj, czego nie wolno robić!

Czego nie robić na firmowym Linkedinie

Dublowanie przekazu

Chodzi o kopiowanie postów z FB czy też Twittera. Tego nie powinno się nigdy i pod żadnym pozorem robić. Obsługa mediów społecznościowych to nie sztampowe kopiuj i wklej. Zacznij od wyznaczenia celu i ustal schemat działania. Uwzględnij jako jeden z najważniejszych priorytetów budowanie relacji biznesowych. Poza tym LinkedIn to doskonale miejsce do popularyzowania i budowania Twojej marki. Kreowanie wizerunku jest podstawą zaszczepienia w świadomości odbiorców istnienia danej firmy. Przy okazji wartościowych treści należy zaznaczyć, że nieprzemyślane wątki mogą przynieść szkodę.

Brak harmonogramu publikacji

Niedoświadczone osoby dodają zbyt często lub wręcz sporadycznie kolejne tematy. Należy wprowadzić system cyklicznych wpisów. W ten prosty sposób użytkownicy nie będą czuli się przytłoczeni nadmiarem postów oraz przyzwyczają się do ich stałej liczby. Zdaniem specjalistów wskazane jest zacząć od 3 do 4 tekstów tygodniowo. Mają to być unikalne wiadomości. Chodzi m.in. o prezentację w odpowiednim świetle wydarzeń z życia firmy np. relacji z targów branżowych. Opłaca się popularyzować osiągnięcia oraz wdrożenia nowego asortymentu lub usług. Warto zastosować zasadę, że 3/4 treści na koncie LinkedIn stanowią przekazy własne. Pozostała część przypada na udostępnienia i promocję sprzedaży.

Brak aktywności w grupach na LinkedInie

Budowanie komunikacji i interakcji w społeczności biznesowej wymaga czasu. Dlatego obsługa firmowego LinkedIna powinna również obejmować uczestnictwo w dyskusjach. Chodzi o przyłączenie się do środowisk powiązanych z Twoją branżą. Istotne jest zaangażowanie również współpracowników, którzy podejmą się pisania artykułów na LinkedIn Pulse. Nie należy zapominać o udostępnianiu treści, które powinno funkcjonować w miarę naturalnie.

Mamy nadzieję, że przedstawione przez nas wskazówki będą dla Ciebie wartościowe. Masz dodatkowe pytania? Napisz lub zadzwoń do naszej agencji social media Creative Answer z Warszawy!

Wow!
Gratulujemy pierwszego kroku!

Teraz czas na nas 🙂 
Twój mail trafił na skrzynkę szczęśliwego wybrańca, który wkrótce się z Tobą skontaktuje.
Do usłyszenia!
❤️ 

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu poprawienia jej dostępności, personalizacji, obsługi kont użytkowników, a także by zbierać dane dotyczące ruchu na stronie. Każdy może sam decydować o tym czy dopuszcza pliki cookies, ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Twoja prywatność jest dla nas ważna

Właściciel serwisu gromadzi i przetwarza dane o użytkownikach (w tym dane osobowe) w celu realizacji usług za pośrednictwem serwisu. Dane są przetwarzane zgodnie z prawem i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.