Jak wykorzystać piksel do reklamy na Instagramie?


16 maja 2019

Prowadzenie kampanii na Instagramie może być skuteczniejsze, jeśli jej adresatem będzie grupa klientów, którzy wykonali wcześniej konkretne działanie, np. odwiedzili Twojego bloga lub zakupili produkt. Jeżeli chcesz w prosty sposób śledzić działania konsumentów, zainstaluj piksel! Dowiedz się z poniższego artykułu, czym on jest i jakie są jego możliwości.

Profesjonalne prowadzenie Instagrama? Tylko z pikselem!

Celem utworzenia efektywnej kampanii promującej usługę lub produkt nie może być jedynie zwiększenie sprzedaży, lecz także osiągnięcie jak największej skuteczności działań marketingowych. Każda złotówka przeznaczona na reklamę powinna zwrócić się z nawiązką, ale aby tak się stało, musisz optymalnie dostosować rodzaj reklamy do specyfiki potencjalnego klienta. Inny przekaz zachęci do działania osobę, która dopiero dowiedziała się o istnieniu Twojej firmy, a inna skłoni stałego klienta do ponownego zakupu. Nie musisz jednak mozolnie zbierać danych, aby otrzymać tak szczegółowe informacje na temat odbiorców. Wystarczy, że zainstalujesz na blogu lub firmowej stronie internetowej piksel z systemu reklamowego Facebooka, który automatycznie zgromadzi je za Ciebie.

Jak zwiększyć skuteczność prowadzenia kampanii na Instagramie?

Piksel to fragment kodu, który po umieszczeniu w wybranej witrynie pozwoli Ci efektywnie rejestrować konwersje oraz optymalizować emisję reklam, pokazując je osobom najbardziej skłonnym do dokonania zakupu. Prowadzenie kampanii na Instagramie przy użyciu piksela umożliwi Ci także tworzenie grup odbiorców, którzy będą widzieli reklamy produktów oglądanych wcześniej w sklepie internetowym lub przedmiotów z podobnej kategorii. Zastosowanie tego fragmentu kodu jest tak szerokie, że obecnie trudno wyobrazić sobie obsługę firmowego Instagrama bez wykorzystania piksela.

Nowy wymiar prowadzenia social media

Dzięki jego zainstalowaniu możesz zacząć korzystać z bogatych możliwości płynących z remarketingu, a przy okazji wykryć ewentualne błędy, które zniechęcają Twoich klientów do zakupu. W jaki sposób? Oto kilka przykładów kampanii:

    1. Przypomnienie o produkcie

Jeżeli zauważyłeś, że część klientów ogląda konkretny produkt na stronie, lecz ostatecznie nie dokonuje zakupu, możesz zachęcić ich do działania, wyświetlając reklamę z kodem rabatowym. Dobrym pomysłem jest też stworzenie atrakcyjnej grafiki z danym przedmiotem i wyeksponowanie jego unikalnego wyróżnika. Kilkukrotne zetknięcie się z reklamą Twojej firmy sprawi, że potencjalny klient będzie wykazywał mniej obiekcji związanych ze skorzystaniem z Twojej oferty.
Jeśli jednak zauważysz, że dany produkt jest często oglądany, lecz rzadko trafia na listę zakupów, upewnij się, czy ikonka z koszykiem jest widoczna dla użytkowników komputerów i urządzeń mobilnych. Twój system realizowania transakcji musi działać bez zarzutu, aby prowadzenie social media zaczęło przynosić oczekiwane rezultaty.

    1. Zachęta do ponownego zakupu

Jeżeli zależy Ci na zbudowaniu grupy lojalnych klientów, wybierz kampanię adresowaną do osób, które dokonały już u Ciebie zakupu. Możesz ich zachęcić do uzupełnienia zapasów lub wyboru dodatkowych akcesoriów do przedmiotu, którym wykazali już zainteresowanie.

    1. Zaproszenie do wypełnienia formularza

Dotyczy on zwykle zapisu na szkolenie, subskrypcji newslettera lub zakupu produktu. Jeżeli zauważyłeś, że część osób odwiedziła podstronę z formularzem, lecz nie wysłała go, zaadresuj do nich reklamę przypominającą o profitach płynących z dopełnienia formalności.

Efektywna obsługa firmowego Instagrama

W celu profesjonalnego prowadzenia Instagrama i realizowania skutecznych kampanii promocyjnych możesz też korzystać z informacji płynących bezpośrednio z Twojego konta. Dzięki nim stworzysz osobne warianty reklam dla różnych grup odbiorców. Mogą to być na przykład osoby, które odwiedziły Twój profil, zapisały konkretny post, wysłały do Ciebie wiadomość lub zareagowały na jedną z wcześniejszych reklam. Możliwości wykorzystania piksela w promocji na Instagramie jest bardzo wiele. Jeżeli chciałbyś w pełni z nich korzystać, poproś o pomoc ekspertów z naszej agencji Creative Answer !

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Polecane produkty
Dane kontaktowe
Email
office@creativeanswer.pl

Telefon
+48 22 622 44 20

Adres
Altowa 34
02-386 Warszawa
Polska
Napisz do nas!
Postaramy się odpowiedzieć jak najszybciej!