Trendy w mediach społecznościowych na 2020 rok. Co się zmieni w socialach?


27 grudnia 2019

Social media to wyjątkowy obszar. Fakt, że każdy może być w nich twórcą, a zarazem odbiorcą treści, powoduje, że jest to niezwykle angażujący świat. Jednocześnie media społecznościowe podlegają bardzo dynamicznym zmianom, zarówno w kwestii sposobu ich wykorzystania, jak i częstotliwości użytkowania. Jeśli więc zastanawiasz się, jak będą one wyglądały w 2020 roku, zapoznaj się z naszymi prognozami; jako agencja social media (creativeanswer.pl), trzymamy rękę na pulsie.

Król nadal będzie królem

Na przestrzeni ostatnich 10 lat w social mediach wyłoniło się kilku „czempionów”, którzy pozostawili konkurencję daleko w tyle. Palmę pierwszeństwa dzierży Facebook, który w 2019 roku mógł się pochwalić liczbą 2,27 miliarda użytkowników. Jego największymi rywalami są obecnie Instagram (który należy do… Facebooka) oraz platforma WeChat. Jednak ta ostatnia ma odrębną specyfikę ze względu na fakt, iż popularna jest głównie w Chinach. Mimo rosnącej liczby fanów, jak dotąd żadne z tych mediów nawet nie zbliżyło się do lidera pod względem aktywnych kont. Wszystko wskazuje na to, że w 2020 roku sytuacja niewiele się zmieni i nikt nie zbędzie w stanie zagrozić ugruntowanej pozycji Facebooka.

Nie oznacza to jednak stagnacji. Wręcz przeciwnie! Eksperci przewidują, że na rynku nadal będą pojawiać się nowe portale społecznościowe. Czy któryś będzie miał szansę stanowić skuteczną alternatywę dla Facebooka? Czas pokaże.

Trendy w mediach społecznościowych

Informacje zamiast relacji

Wiele wskazuje na to, że w 2020 roku nadal ewoluować będzie podejście użytkowników do social media. Prawdopodobne jest to, że o ile liczba godzin, które spędzają, przeglądając content, pozostanie na stałym lub wyższym poziomie. O tyle sposób, w jaki będą wykorzystywać ten czas, nadal ulegnie pewnym zmianom. Serwisy społecznościowe nie będą już tylko narzędziem do komunikacji ze znajomymi czy influencerami, ale staną się jeszcze wiarygodniejszym źródłem informacji. Użytkownicy, szczególnie ci zrzeszeni w grupach, coraz chętniej poszukują tam szczegółowych informacji na interesujące ich zagadnienia i wymieniają się opiniami. W 2020 roku bardziej wzrośnie opiniotwórcza rola social mediów, a zmniejszy się ich funkcja społeczna. Facebook i inne portale społecznościowe przejmą więc częściowo obszar dotychczas zarezerwowany dla serwisów prasowych.

Nowe podziały wśród internautów

W grupach docelowych, na których skupiają się różne sociale, obecnie da się zaobserwować pewne trendy. Tak zwani „typowi użytkownicy” Facebooka, Instagrama czy Snapchata to już dzisiaj są osoby o różnym statusie materialnym, należące do innych przedziałów wiekowych i mające odmienne priorytety czy styl bycia. Te „podziały” nastąpiły spontanicznie, jednak wszystko wskazuje na to, że w 2020 roku targetowanie pod kątem konkretnej grupy może stać się jeszcze wyraźniejsze, a przede wszystkim – bardzo mocno zamierzone z góry. Social media pozostaną oczywiście otwarte na nowych użytkowników, można się jednak spodziewać, że „przynależność” do konkretnej platformy będzie definiować jej fanów w podobny sposób, jak kiedyś czynił to gatunek słuchanej muzyki.

Co się zmieni w socialach

Podsumowanie

Popularność mediów społecznościowych nie zmniejszy się, jednak fakt, że mogą zmienić się powody, dla jakich się je odwiedza, daje szansę na prowadzenie nowych działań promocyjnych.

Jest to jasny sygnał, że użytkownicy mają coraz większą świadomość, że spędzają w wirtualnym świecie sporo czasu i chcą go wykorzystać bardziej konstruktywnie, zgodnie ze swoimi preferencjami oraz zainteresowaniami. I ten trend z pewnością będzie się nasilał!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Polecane produkty
Dane kontaktowe
Email
office@creativeanswer.pl

Telefon
+48 22 622 44 20

Adres
Altowa 34
02-386 Warszawa
Polska
Napisz do nas!
Postaramy się odpowiedzieć jak najszybciej!