Prowadzenie grupy na Facebooku jako firma. Plusy i minusy


19 lutego 2020

Masz profil na Facebooku? Stwórz też grupę! Taki rodzaj firmowego fanpage’a przynosi wiele korzyści. Jednak ma też i swoje wady. Jeśli interesuje Cię profesjonalne prowadzenie social media, sprawdź naszą ofertę i zobacz, jak możemy pomóc Twojej działalności. Tymczasem zapoznaj się z plusami i minusami stworzenia grupy na FB.

Obsługa mediów społecznościowych – zalety

O tym, że założenie profilu na LinkedIn, Facebooku czy Instagramie sprzyja skutecznemu docieraniu do odbiorcy masowego, nie trzeba przekonywać chyba nikogo. Zasięgi tych portali są imponujące. Co jeszcze można zyskać?

Nieprzypadkowi użytkownicy

Obecność w grupie rzadko bywa przypadkowa, czego nie można powiedzieć o polubieniu profilu, co często odbywa się machinalnie, bez przemyślenia. Zapisanie się do niej oznacza akceptację regulaminu. Nie wystarczy kliknąć „lubię to”, należy przeczytać zasady, zaznaczyć zgodę na ich przestrzeganie itp.

Użytkownik zapoznaje się zatem z tematyką strony. Dla właściciela witryny oznacza to, że zdecydowana większość osób zapisanych jest potencjalnie zainteresowana ofertą, a takich klientów łatwiej przekonać do skorzystania z niej. Prowadzenie firmowej grupy na Facebooku znacznie zwiększa zatem szansę na poprawę sprzedaży.

Aktywność Twoich fanów – efektywne obsługiwanie fanpage’a

Olbrzymią zaletą jest oddanie swoim odbiorcom możliwości wypowiadania się, tworzenia ankiet, zadawania pytań. Dzięki temu na stronie notuje się ruch, dyskusja jest żywa, a przez to stale wysyłasz bodźce marketingowe i sprawiasz, że Twoja marka jest obecna w świadomości uczestników. Przypominasz o jej istnieniu.

Każdy wpis wyświetla się na tablicy wraz z linkiem do firmy. Obsługa social media przy pomocy aktywności odbiorców jest wiarygodna. Internauci widzą, że to realny klient zamieszcza swoje opinie, a nie specjalista od kreacji wizerunku, do którego nierzadko brakuje zaufania. Pozytywna ocena ma wtedy wyjątkową siłę perswazji.

Poznajesz docelowego konsumenta

Na grupach użytkownicy często publikują swoje opinie związane z korzystaniem z danej usługi lub stosowaniem zakupionego produktu, dzielą się swoimi spostrzeżeniami. Dla Ciebie jest to świetna okazja, by lepiej poznać swoich nabywców, dowiedzieć się czego oczekują, na co zwracają uwagę, jakie aspekty skłoniłyby ich do skorzystania z oferty, a które działają przeciwnie.

Otrzymujesz bezpłatną formę analizy bez przeprowadzania badań rynkowych. Stanowi ona podstawę do opracowania skutecznej kampanii marketingowej. Właśnie dlatego firmowy fanpage w postaci grupy jest tak cennym narzędziem. Jej profesjonalne prowadzenie na Facebooku przyniesie Ci wiele korzyści.

Możesz ulepszyć swoją ofertę

Analizując doświadczenia swoich odbiorców, poznasz również złe strony swojego asortymentu lub działalności usługowej. Nie zawsze masz świadomość tego, co nie funkcjonuje najlepiej i wymaga zmiany. Wpisy na grupie dostarczą informacji, które możesz wykorzystać do poprawienia swojego produktu. Może on stać się o wiele lepszy, a zatem bardziej pożądany i to bez powoływania działu kontroli jakości generującego wysokie koszty utrzymania. Wystarczy odpowiednia obsługa social media.

Każdy kij ma dwa końce – wady

Musisz liczyć się z tym, że oprócz wielu cennych zalet, grupy mają też swoje minusy. Należą do nich:

Wspomnieliśmy, że pozytywne wpisy publikowane przez użytkowników to darmowa reklama. Tak jest. Miej jednak świadomość, że będą pojawiać się także te negatywne. Mogą one działać szkodliwie. Nie usuwaj ich. Cenzura zostanie skrytykowana, a Ty otrzymasz łatkę przedsiębiorcy, który chce coś ukryć, a tym samym jest niewiarygodny. Na działania spamerskie przygotuj odpowiedni zapis w regulaminie, który pozwoli Ci na ich kasowanie bez szkody dla wizerunku.

Podsumowanie

Chcesz usprawnić funkcjonowanie firmy? Profesjonalne prowadzenie firmowej grupy na Facebooku okaże się przydatne. Nie wiesz, jak to robić? Pomożemy Ci! Nasza warszawska agencja social media od lat zajmuje się moderowaniem takich stron, które pełnią funkcję dawnych forów internetowych. Odwiedź Creative Answer i sprawdź, co możesz zyskać.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Polecane produkty
Dane kontaktowe
Email
office@creativeanswer.pl

Telefon
+48 22 622 44 20

Adres
Altowa 34
02-386 Warszawa
Polska
Napisz do nas!
Postaramy się odpowiedzieć jak najszybciej!