Jakie cele reklamowe można osiągnąć dzięki Messengerowi?


14 lutego 2019

Prowadzenie kampanii na Facebooku umożliwia osiąganie zróżnicowanych korzyści – może budować rozpoznawalność marki, zachęcać do zakupu produktów lub zwiększać konwersję. A jakie cele reklamowe pozwala uzyskać promocja firmy na Messengerze? Dowiedz się tego z poniższego artykułu.

Prowadzenie profilu firmowego na Facebooku bez tajemnic

Większość firm dostrzega już korzyści płynące z posiadania własnego fan page’a i prowadzenia kampanii reklamowych na Facebooku, choć nadal nie wszyscy potrafią skutecznie korzystać z zaawansowanych ustawień targetowania. Reklamy na Messengerze stanowią jednak dość nową opcję, z której część przedsiębiorców boi się korzystać. Z czego to wynika? Przede wszystkim z braku przekonania co do skuteczności kampanii promocyjnej w komunikatorze oraz niewiedzy na temat celów, które można w ten sposób osiągnąć.

Profesjonalne prowadzenie Facebooka obejmuje jednak nie tylko stworzenie fan page’a i wdrażanie standardowych rozwiązań reklamowych, lecz korzystanie ze wszystkich dostępnych możliwości, które mogą Ci zapewnić promocyjny sukces. Trudno mówić o stuprocentowej skuteczności kampanii, jeżeli nie uwzględnia ona potencjału płynącego z reklamowania się w Messengerze. Jeśli więc nie chcesz niepotrzebnie ograniczać zasięgu swoich reklam, dowiedz się, jak efektywnie realizować kampanie promocyjne za pomocą komunikatora. Możesz to zrobić, ucząc się obsługi firmowego Facebooka we własnym zakresie lub zapisując się na szkolenia z Facebooka online. Niezależnie od tego, którą drogę wybierzesz, dzięki zdobytej wiedzy zaczniesz tworzyć reklamy docierające do szerszej grupy odbiorców i dowiesz się, jak realizować kolejne cele reklamowe. Odkryjesz też, jak wiele możesz osiągnąć, wykorzystując potencjał Messengera.

Prowadzenie strony na Facebooku może być skuteczniejsze

Co należy zrobić, aby zwiększyć efektywność działań promocyjnych na Facebooku? Wystarczy wykorzystać możliwości reklamowe Messengera, żeby:

Chcesz zachęcić klientów do dokonania spontanicznego zakupu w sklepie internetowym lub zainstalowania na komórce stworzonej przez Ciebie aplikacji? Zrób to jednocześnie z poziomu aktualności na Facebooku i Messengera! Trudniej jest bowiem zignorować wyraźny przekaz wyświetlany na ekranie komórki niż jedną z wielu reklam na stronie głównej FB. Prowadzenie Facebooka firmowego umożliwia obecnie łączenie obydwu form reklamy, więc nie wahaj się skorzystać z tej opcji.

Ten cel osiągniesz wyłącznie dzięki reklamie w Messengerze. Jego realizacja polega w praktyce na wysłaniu do grupy odbiorców wiadomości przez komunikator. Możesz wybrać docelowych adresatów, lecz do wyboru masz jedynie osoby, które wcześniej skontaktowały się z Twoim fan page’em za pomocą Messengera.

Nie uzyskasz takiej możliwości, korzystając tylko z prowadzenia fanpage’a. Facebook wprowadził jednak dodatkową opcję wyświetlania reklamy w Messengerze, która po kliknięciu zainauguruje konwersację użytkownika z Twoją firmową stroną. Jak w praktyce wygląda taka forma promocji? Ma ona postać filmiku lub zdjęcia z domyślnie ustawionym komunikatem „Wyślij wiadomość”. W zależności od wybranej przez Ciebie treści komunikatu możesz zachęcić do rozmowy użytkowników, którzy dotąd nie wchodzili w interakcję z Twoją marką lub zbijać obiekcje potencjalnego klienta, który rozważa skorzystanie z Twojej oferty.

Korzystanie z Messengera pozwala zrealizować więcej celów niż w sytuacji, w której ograniczysz się tylko do prowadzenia profilu firmowego

Facebook dostarcza za pomocą komunikatora zupełnie nowe rozwiązania, z których warto skorzystać niezależnie od ustawienia kampanii promocyjnej na stronie głównej serwisu. Jeżeli nie jesteś pewien, jak to zrobić, wybierz szkolenia z Facebooka offline, by móc realizować cele wykraczające poza prowadzenie fan page’a. Facebook dał Ci nowe narzędzie do promocji Twojej firmy, nie wahaj się go użyć!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Polecane produkty
Dane kontaktowe
Email
office@creativeanswer.pl

Telefon
+48 22 622 44 20

Adres
Altowa 34
02-386 Warszawa
Polska
Napisz do nas!
Postaramy się odpowiedzieć jak najszybciej!