Jak cele reklamowe mogę ustawić/osiągnąć w FB Ads?


4 lutego 2019

Właściwie ustawione i prowadzone kampanie na Facebooku zwiększają rozpoznawalność marki, budują jej pozytywny wizerunek i skutecznie zwiększają sprzedaż. Aby pomóc reklamodawcom w osiągnięciu określonych efektów, FB Ads wprowadził funkcję ustawiania odpowiednich celów reklamowych w kampaniach. Jakie cele można osiągnąć i jak je ustawić w systemie? Podpowiadamy w poniższym artykule.

Cele reklamowe w FB Ads

Zasadniczo cele reklamowe na FB można podzielić na trzy główne kategorie, tzn. dotyczące:

Prowadzenie kampanii na Facebooku nastawionej na realizację konwersji ma na celu takie zmotywowanie userów, aby dokonali oni określonych działań w sklepie lub na stronie. Cele można podzielić na:

Z kolei prowadzenie strony i kampanii na Facebooku mające na celu zachęcenie userów do działania skutkuje zwiększeniem popularności, zaufania i przywiązania do marki. Można to osiągnąć poprzez zaangażowanie użytkowników w konkretne aktywności, np. przejście na stronę klienta, wyświetlenie filmu, instalację aplikacji, pozostawienie do siebie kontaktu czy też wysłanie wiadomości do przedstawiciela firmy.

Jeżeli natomiast głównym lub aktualnym efektem prowadzenia profilu firmowego i samej kampanii na Facebooku ma być zwiększenie świadomości marki, to wybranie właśnie tego celu w reklamie pozwoli na dotarcie z ofertą firmy (jak i samym jej wizerunkiem) do jak najszerszego grona odbiorców. Rodzaj ten sprawdza się w pozyskaniu użytkowników w pierwszym etapie lejka sprzedażowego. W Menedżerze reklam cel ten dzieli się na 2 rodzaje:

lokalizacji albo przy promocji konkretnych eventów.

Jak ustawić cele reklamowe w Facebook Ads?

W zależności od efektu, jaki chcemy osiągnąć, należy ustawić w reklamie odpowiedni cel. W jaki sposób to zrobić? Na samym początku tworzenia reklamy w Menedżerze reklam FB Ads wystarczy po prostu wskazać konkretny cel spośród wielu wskazanych wyżej. System automatycznie poprowadzi nas potem przez proces tworzenia reklamy dostosowanej do celu.

Profesjonalne prowadzenie Facebooka

Jak można zauważyć, kampanie sponsorowane w FB Ads oferują mnóstwo możliwości. Wielu użytkowników widząc reklamę, wchodzi nie tylko na witrynę czy stronę sklepu, ale również na profil firmowy na Facebooku. Dlatego warto pamiętać, że poza reklamami, równie ważne jest umiejętne prowadzenie firmowego fanpage’a. W tym celu dobrze jest zatrudnić doświadczonego specjalistę do obsługi firmowego Facebooka, zlecić to zadanie profesjonalnej agencji marketingowej lub też poprowadzić fanpage’a samodzielnie. W tym ostatnim przypadku warto wcześniej zdobyć przynajmniej podstawową wiedzę i umiejętności, obserwując liderów w branży, czytając właściwą literaturę czy portale albo tez uczestnicząc w szkoleniach z Facebooka online lub offline.

Podsumowując, cele reklamowe na FB pozwalają na skuteczne dotarcie do odpowiednich grup docelowych oraz uzyskanie pożądanych efektów. Z racji tego, że system cały czas się rozwija, a jego twórcy pracują nad udoskonalaniem celów i kierowania kampanii, z pewnością ich efektywność jeszcze bardziej będzie się poprawiać.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Polecane produkty
Dane kontaktowe
Email
office@creativeanswer.pl

Telefon
+48 22 622 44 20

Adres
Altowa 34
02-386 Warszawa
Polska
Napisz do nas!
Postaramy się odpowiedzieć jak najszybciej!