nav

Efektywne prowadzenie fanpage’a na Facebooku. Lista najczęstszych błędów.

Masz firmę i planujesz promować swoją działalność w social mediach? Zastanawiasz się, na czym polega obsługa fanpage’a? Chcesz się dowiedzieć, co decyduje o sukcesie? Przyznasz, że ta wiedza może się Ci przydać. Zwłaszcza wtedy, gdy wiążesz duże nadzieje z aktywnością na FB. Z myślą o Tobie przygotowaliśmy krótki poradnik, w którym zebraliśmy najważniejsze informacje i wytyczne.

Na czym polega profesjonalne prowadzenie Facebooka dla firm?

Profil na FB

Wszystkie działania w marketingu internetowym muszą być przemyślane. Każdy news czy artykuł powinien wnosić nowe i ciekawe informacje dla odbiorcy. Tylko wówczas istnieje realna szansa na znalezienie się wśród najlepszych! Miarą efektywności są oczywiście wysokie statystyki odwiedzin i polubień. Wymagają one od zespołu odpowiedzialnego za firmowy fanpage wiedzy oraz doświadczenia. Te dwa czynniki w połączeniu z zaangażowaniem i strategią przyniosą najlepsze rezultaty.

Od czego zacząć prowadzenie profilu firmowego na Facebooku?

  1. Ustal, co jest Twoim celem i jakie działania wdrożyć, aby je osiągnąć.
  2. Rozeznaj się na temat tego, do jakiej grupy docelowej chcesz dotrzeć ze swoim przekazem.
  3. Sprawdź i przeanalizuj dane dostępne na koncie. Pomogą Ci one w ocenie aktualnej sytuacji.

W praktyce samodzielne rozpracowanie i zidentyfikowanie potrzeb rynkowych nie jest prostym zadaniem. Sprawdź więc, co należy do najczęściej popełnianych błędów przez początkujących na FB.

Nieprawidłowe wytypowanie odbiorców postów i płatnych reklam

Chodzi o to, aby wpis został odczytany przez osoby, które są potencjalnymi Klientami firmy.

Zbyt wąski lub za szeroki zakres zainteresowań grupy docelowej

Jeśli zależy Ci na odpowiedniej reakcji użytkowników na FB, to reklama musi być dopasowana do ich upodobań. Dobrze przemyśl, co pasuje do głównego wątku i dodaj poboczne kreacje, które go uzupełniają.

Wyświetlanie reklamy Klientom, którzy z niej już skorzystali

Wzbudza to niechęć i irytację. Tego typu odczucia będą potem podświadomie kojarzyć się z Twoją marką. Finalnie możesz utracić nabywcę sprzedawanych przez Ciebie produktów lub usług.

Niedbałość, czyli niespójny i nieprzemyślany wpis

Jak prowadzić firmowy FB

To już prawdziwy brak profesjonalizmu, na który nie możesz sobie pozwolić. Pamiętaj o tym, by treść była ciekawa oraz powiązana z grafiką. Unikaj duplikowania tekstów oraz zadbaj o dobrej jakości zdjęcia. Staraj się dopracować cały post w najmniejszych szczegółach.

Zastanawiasz się, dlaczego powyższe wskazówki są tak istotne?

Pomyśl o nich w kategoriach kosztów, które ponosisz. Rzetelne prowadzenie fanpage’a to cena, którą warto zapłacić. Stąd zdecydowanie lepiej powierzyć prowadzenie firmowego Facebooka specjalistom. Najbardziej przekonującym argumentem jest to, że agencje zrzeszają fachowców i mają odpowiednie narzędzia do badania rynku. Bez tych atutów wszelkie działania będą raczej przypominały błądzenie we mgle. Czyli pracę metodą prób i błędów, które z reguły są trudne do naprawienia.

Jeśli podejmiesz decyzję o prowadzeniu fanpage’a w social media na własną rękę, skorzystaj ze szkolenia z Facebooka – dostępnego online lub offline. Suma umiejętności i teorii wpłynie korzystnie na marketing Twojej marki. Tylko wykształcone osoby podołają temu trudnemu zagadnieniu. W przeciwnym razie szanse na przebicie się z Twoją ofertą maleją. Dlatego nim podejmiesz ostateczną decyzję o tym, kto zajmie się FB, zrób analizę szans i zagrożeń różnych wariantów. Wybierz ten, który uważasz, że będzie najkorzystniejszy dla Twojej firmy.

W razie wątpliwości opłaci się porozmawiać z zawodowcami. Jako agencja social media z Warszawy  gwarantujemy pełen profesjonalizm. Z przyjemnością przedstawimy Ci metody naszego działania. Zapraszamy do kontaktu!

Wow!
Gratulujemy pierwszego kroku!

Teraz czas na nas 🙂 
Twój mail trafił na skrzynkę szczęśliwego wybrańca, który wkrótce się z Tobą skontaktuje.
Do usłyszenia!
❤️ 

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu poprawienia jej dostępności, personalizacji, obsługi kont użytkowników, a także by zbierać dane dotyczące ruchu na stronie. Każdy może sam decydować o tym czy dopuszcza pliki cookies, ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Twoja prywatność jest dla nas ważna

Właściciel serwisu gromadzi i przetwarza dane o użytkownikach (w tym dane osobowe) w celu realizacji usług za pośrednictwem serwisu. Dane są przetwarzane zgodnie z prawem i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.