nav

Czy warto promować się w Internecie?

Internet na chwilę obecną stanowi jedno z najpotężniejszych narzędzi wykorzystywanych w celach reklamowych. Jeszcze do niedawna podstawą prowadzenia działań marketingowych była strona internetowa, ale dzisiaj to już nie wystarczy. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na promocję za pośrednictwem takich serwisów jak Facebook, Instagram czy LinkedIn. Dlaczego więc warto reklamować się w Internecie i jakie są najważniejsze zalety prowadzenia social media? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym wpisie.

Marketing internetowy – w czym tkwi jego siła?

Zastanawiałeś się kiedykolwiek, dlaczego Twoja praca nie przynosi oczekiwanych rezultatów, a biznes nie zapewnia satysfakcjonujących zysków? Jeśli tak, być może kluczem do sukcesu jest zadbanie o skuteczną promocję. Nie mamy tu na myśli tradycyjnych reklam pojawiających się w prasie czy telewizji, ale marketing internetowy, który jest w stanie prowadzić do zwiększenia sprzedaży zarówno w większej, jak i mniejszej firmie. Możliwości, jakie daje reklamowanie się za pośrednictwem sieci, to przede wszystkim:

  • dotarcie do sprecyzowanej grupy odbiorców,
  • szybkość uruchomienia przekazu marketingowego,
  • łatwość wdrażania zmian w rozpoczętych kampaniach,
  • kreowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa,
  • łatwość śledzenia i mierzenia konwersji reklam,
  • pozyskanie nowych danych kontaktowych do potencjalnych klientów (leady),
  • relatywnie niski koszt.

Siła marketingu internetowego tkwi między innymi w podążaniu za najnowszymi trendami w tej dziedzinie. Na chwilę obecną do najczęściej stosowanych rodzajów promocji przez Internet należą już nie tylko działania SEO czy reklamy w wyszukiwarce Google (obecnie Google Ads, poprzednio Google AdWords). Podstawą są również działania w social media – zwłaszcza że każdego dnia korzysta z nich ogromna liczba użytkowników w Polsce:

  • Facebook – 22,5 miliona osób,
  • LinkedIn – 2,1 mln,
  • Instagram – 2,5 mln.

W ten sposób można oczywiście promować się samodzielnie, ale chcąc mieć pewność, że odniesiemy sukces i nie wyrzucimy pieniędzy „w błoto”, warto zadbać o to, aby obsługą mediów społecznościowych zajęła się wyspecjalizowana agencja.

Obecność na portalach społecznościowych to nie wszystko

Wielu przedsiębiorców zadaje sobie dzisiaj pytanie, jakimi kanałami można najskuteczniej dotrzeć do potencjalnych odbiorców. Dane przedstawiane przez ekspertów z dziedziny marketingu nie pozostawiają złudzeń. Blisko 70% użytkowników przyznaje, że wykazuje większą skłonność do korzystania z marek, których towary dotarły do nich za pomocą social media. Co to oznacza? Otóż to, że media społecznościowe to bez wątpienia jeden z największych fenomenów XXI wieku. Poza tym, że pozwalają się komunikować z ludźmi z całego świata, mogą stanowić idealne miejsce na reklamowanie marki, promowanie produktów czy prowadzenie kampanii marketingowych.

Niestety, aby docierać do odbiorców i zwiększać zyski ze sprzedaży, nie wystarczy założyć firmowy fanpage. Aby skutecznie korzystać z social media, należy wykazać się kreatywnością i poświęcić wiele uwagi zarówno samemu profilowi, jak i internautom, którzy go odwiedzają. Trzeba bowiem mieć świadomość, że użytkownicy portalu społecznościowego nie zostaną fanami naszej strony firmowej tylko dlatego, że zdecydowaliśmy się na jej utworzenie.

Prawdziwym wyzwaniem jest nie tylko znalezienie właściwych kanałów promocji, ale także opracowanie spójnej strategii marketingowej. Chcąc zwiększyć skuteczność promowania się w sieci, warto zadbać o to, aby reklama została dostosowana do profilu firmy, wyróżniała się wysoką jakością czy zachęcała do szybkich reakcji zakupowych. Dobrym pomysłem może być wzbogacenie treści o zachęcającą grafikę lub nawet animację czy video, które użytkownicy chętniej „konsumują”. Udowodniono bowiem, że materiały wizualne są w stanie przyciągać uwagę użytkowników znacznie lepiej niż sam tekst.

Podsumowanie

W Polsce obsługa mediów społecznościowych to wciąż jeszcze nie do końca doceniany aspekt prowadzenia biznesu. Można wprawdzie prowadzić dyskusje nad tym, czy Instagram lub Facebook są dobrymi narzędziami dla każdego przedsiębiorcy, jednak jedno jest pewne: każdego dnia korzystają z nich miliony osób (czyli tyle samo potencjalnych klientów). Na koniec jeszcze jedna wskazówka. Decydując się na zaistnienie w tego typu serwisach, profilu nie można prowadzić od czasu do czasu. Tylko systematyczne publikowanie treści i aktualizowanie kont firmowych może nam pomóc w zdobyciu przewagi konkurencyjnej na rynku.

Wow!
Gratulujemy pierwszego kroku!

Teraz czas na nas 🙂 
Twój mail trafił na skrzynkę szczęśliwego wybrańca, który wkrótce się z Tobą skontaktuje.
Do usłyszenia!
❤️ 

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu poprawienia jej dostępności, personalizacji, obsługi kont użytkowników, a także by zbierać dane dotyczące ruchu na stronie. Każdy może sam decydować o tym czy dopuszcza pliki cookies, ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Twoja prywatność jest dla nas ważna

Właściciel serwisu gromadzi i przetwarza dane o użytkownikach (w tym dane osobowe) w celu realizacji usług za pośrednictwem serwisu. Dane są przetwarzane zgodnie z prawem i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.