Czy dotrę do moich Klientów przez influencerów?


19 września 2019

Czy zdajesz sobie sprawę, że nawiązując współpracę z odpowiednim influencerem, masz szansę pozyskać nowych Klientów i zwiększyć przychody ze sprzedaży oferowanych produktów lub usług? Jeśli nie wiesz, jak wykorzystać polecenia wpływowych osób, jesteś we właściwym miejscu. Przekonaj się, jakie możliwości daje influencer marketing, a także sprawdź, w jakich działaniach z zakresu social media mogą Ci pomóc eksperci z naszej agencji Creative Answer z Warszawy.

Na czym polega influencer marketing i kim są influencerzy?

To stosunkowo nowe zjawisko, które na chwilę obecną spotyka się z ogromnym zainteresowaniem w kanałach social media. Powiązane jest przede wszystkim z faktem, że nie każde przedsiębiorstwo dysponuje dużym budżetem, mogąc sobie pozwolić na przeprowadzenie kosztownej kampanii reklamowej. Influencer marketing to idealny sposób na dotarcie do nowych Klientów, budowanie pozytywnego wizerunku firmy, a także na generowanie zysków ze sprzedaży. A wszystko to bez konieczności ponoszenia ogromnych nakładów finansowych.

Kim natomiast są influencerzy? Są to osoby wpływowe i dobrze znane w środowisku internetowym, które mają możliwość wpłynięcia na decyzje podejmowane przez potencjalnych Klientów. Influencerami zazwyczaj są osoby aktywnie korzystające z mediów społecznościowych, które posiadają profile na Facebooku, Instagramie, YouTube itp. Fenomen tego zjawiska zdaje się tkwić przede wszystkim w skuteczności i wiarygodności. Oznacza to, że większość konsumentów o wiele większym zaufaniem darzy influencerów niż osoby reklamujące produkty za pośrednictwem prasy, czy telewizji.

Dlaczego warto wykorzystać możliwości influencer marketingu?

Obecnie coraz większa liczba osób poszukuje informacji o produktach i usługach w sieci. To spowodowało, że influencer marketing uzyskał wręcz idealne warunki do rozwoju. Współpraca ze znanym, wpływowym influencerem może przynieść wiele korzyści – z tych najbardziej dochodowych można wymienić przede wszystkim:

• możliwość dotarcia do nowych Klientów,
• wzrost zainteresowania konkretnym produktem lub usługą,
• umacnianie więzi z odbiorcami marki.

Decydując się na nawiązanie współpracy z jednym z influencerów, warto pamiętać, że w odniesieniu sukcesu bardzo ważne jest to, kogo wybierzesz. Pomijając fakt, że powinna to być osoba, której fanpage na Facebooku, czy Instagramie, obserwuje wielu internautów, musi także umieć właściwie zareklamować nasze produkty, czy usługi. Jeśli prowadzisz działalność w branży kosmetycznej, raczej nie nawiążesz kooperacji ze specjalistą z dziedziny motoryzacji i na odwrót. Wybór odpowiedniego influencera często decyduje o powodzeniu całej kampanii.

Influencer marketing może stanowić idealne rozwiązanie zarówno w przypadku większych, jak i mniejszych firm. Niektóre przedsiębiorstwa decydują się na jednorazową współpracę z influencerem, inne z kolei cenią sobie długofalowe działania. Każdy z tych sposobów niewątpliwie ma wiele zalet, pozwalając nie tylko dotrzeć do nowych Klientów, ale także budować pozytywny wizerunek.

Podsumowanie

Nie da się ukryć, że kampanie z odpowiednimi influencerami mogą mieć ogromne znaczenie dla rozwoju marki. Influencer marketing zdaje się powoli wypierać tradycyjne formy reklamy, zajmując coraz ważniejsze miejsce w kanałach social media. Jeśli do tej pory nie udało Ci się zaistnieć w mediach społecznościowych – najwyższy czas to zmienić. Powierz prowadzenie firmowego Facebooka lub Instagrama naszej agencji Creative Answer z Warszawy (https://creativeanswer.pl/), a przekonasz się, jak wiele korzyści odniesie Twój biznes.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Polecane produkty
Dane kontaktowe
Email
office@creativeanswer.pl

Telefon
+48 22 622 44 20

Adres
Altowa 34
02-386 Warszawa
Polska
Napisz do nas!
Postaramy się odpowiedzieć jak najszybciej!