3 sprawdzone sposoby na ciekawe wykorzystanie Black Friday w social mediach Twojej firmy


22 listopada 2019

Sklepy już od dawna przygotowują wyprzedaże, atrakcyjne promocje i oryginalne akcje mające przyciągnąć tłumy, a Klienci odliczają dni do „daty zero”, czyli Black Friday. Chcesz wykorzystać zakupowe szaleństwo do promowania oferty swojej firmy w social mediach? Przedstawiamy 3 sprawdzone sposoby. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak wyróżnić się spośród konkurencji i zwiększyć słupki sprzedaży!

Rozpoznaj potencjał, czyli co warto wiedzieć o Black Friday?

To święto pochodzące ze Stanów Zjednoczonych. To właśnie w USA już od wielu lat pierwszy piątek po Święcie Dziękczynienia sklepy rozpoczynają wielkie wyprzedaże i startują z sezonem świątecznych zakupów. Wiele galerii handlowych, butików i innych punktów działa wtedy nawet po standardowych godzinach otwarcia. Atrakcyjne promocje, rabaty, kupony promocyjne oraz wyprzedaże przyciągają tłumy, a dochody handlowców rosną.
Chcesz wycisnąć z tego dnia maksimum korzyści? Black Friday możesz wykorzystać również do promocji swojej firmy na Facebooku, Instagramie, Twitterze oraz w innych portalach społecznościowych.

Black Friday na Instagramie

Hashtag #blackfriday jest prawdziwym hitem już na około 1-2 tygodnie przed właściwą datą. Prowadzisz profil firmowy na Instagramie? To oznaczenie pozwoli Ci zwiększyć zasięgi i przyciągnąć na niego wiele nowych użytkowników. Możesz wykorzystać wpisy i zdjęcia, materiały video lub specjalnie z tej okazji stworzyć relację na Insta Story.

Doskonałym sposobem promocji są konkursy. Mogą polegać na polubieniu zdjęcia, oznaczeniu znajomych czy zostawieniu komentarza. Możesz również stworzyć hastag dedykowany specjalnie akcji promocyjnej i zachęcić społeczność zgromadzoną wokół marki do wrzucana swoich własnych fotek. Główną nagrodą mogą stać się Twoje promocyjne produkty czy zniżki na zamówienia składane w Black Friday.

Black Friday na Facebooku

Doskonale wiesz, że prowadzenie profilu firmowego oraz fanpage na Facebooku może przenieść Twojej firmie ogromne profity. Portal ten sprawdzi się także do promowania oferty z okazji „Czarnego Piątku”. Najpopularniejsze w branży e-commerce jest wielkie odliczanie do dnia wyprzedaży. Liczniki pojawiają się na stronach wielu sklepów, ale takie „wielkie odliczanie” z powodzeniem można wykorzystać również w social mediach. Stopniowo możesz przypominać odbiorcom o działaniach przygotowywanych na tę okazję, wprowadzać promocje i wstawiać zdjęcia produktów, na które Klienci mogą dostać rabaty. To doskonała okazja, aby zaangażować społeczność i stworzyć wrażenie, że wspólnie czekacie na coś bardzo ważnego.

Możesz także stworzyć oddzielną Grupę specjalnie z okazji Black Friday. Takie miejsce pozwala moderatorowi czuwać nad pojawiającymi się wpisami, a uczestnikom komentować, zadawać pytania na temat przygotowywanej oferty, rabatów czy zniżek.

Możesz również skonfigurować płatną reklamę (stargetowaną na nowych Klientów lub remarketing dla obecnych).

Black Friday na Twitterze

Twitter pozwala na bieżąco przekazywać sobie informacje, dlatego wielu użytkowników chętnie wykorzystuje go podczas Black Friday. Warto wykorzystać ten potencjał do promocji firmy. Możesz zorganizować ciekawy konkurs lub wrzucać kody rabatowe na swoje produkty.

Chcesz przygotować skuteczną kampanię marketingową specjalnie na Black Friday? Zapraszamy do kontaktu – nasza Agencja Social Media opracuje indywidualną strategię dopasowaną do identyfikacji Twojej marki oraz specyfiki sprzedawanego asortymentu. Zadbamy, aby Klienci rzeczywiście dowiedzieli się o wyjątkowej ofercie i chętnie z niej skorzystali.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Polecane produkty
Dane kontaktowe
Email
office@creativeanswer.pl

Telefon
+48 22 622 44 20

Adres
Altowa 34
02-386 Warszawa
Polska
Napisz do nas!
Postaramy się odpowiedzieć jak najszybciej!