Czym jest LinkedIn i jak efektywnie z niego korzystać? Których działań należy unikać na koncie firmowym w social media? Jak wygląda profesjonalne prowadzenie LinkedIna? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule. Podzielimy się z Tobą praktyczną wiedzą, z której możesz skorzystać już dziś. Ten wpis kierujemy do osób, dla których obsługa LinkedIna jest nowym wyzwaniem.
LinkedIn w firmie – Ty czy agencja social media?
Media społecznościowe należy postrzegać jako dodatkowy kanał komunikacji. Chodzi o pozyskiwanie nowych klientów i docieranie do dotychczasowych zainteresowanych. Ponadto jest cennym narzędziem służącym do nawiązywania relacji i współpracy z dostawcami towarów i usług. Dlatego prowadzenie LinkedIna powinno opierać się na dobrze przemyślanej strategii. Musi ona być spójna z misją Twojej firmy.
Na początek zacznij od przemyślenia, do kogo chcesz kierować wpisy? Jakimi treściami chcesz się dzielić z innymi użytkownikami? Jest to bardzo ważne, ponieważ będąc na pozycji startowej, nie masz jeszcze żadnych odbiorców. Istota polega na ich skutecznym zaproszeniu.
Zastanów się, czy nie zacząć od szkolenia z LinkedIna
Dzięki niemu poczujesz się pewniej i zrozumiesz podstawowe mechanizmy rządzące tą platformą. Może ono również zachęcić Cię do zgłębiania tego tematu i rozwoju w tym kierunku. W przeciwnym razie zdaj się na fachowców. Nasza agencja social media chętnie wspiera działania różnych marek również w obszarze marketingu internetowego.
Obsługa i zamieszczanie contentu na LinkedInie to czasochłonne zajęcie. Wymaga dużego zaangażowania i wyczucia potrzeb rynkowych. Stąd publikacje należy dostosować do grona osób zainteresowanych, tak by zachęciły je do działania.
Aby osiągnąć taki rezultat, zapamiętaj, czego nie wolno robić!
Dublowanie przekazu
Chodzi o kopiowanie postów z FB czy też Twittera. Tego nie powinno się nigdy i pod żadnym pozorem robić. Obsługa mediów społecznościowych to nie sztampowe kopiuj i wklej. Zacznij od wyznaczenia celu i ustal schemat działania. Uwzględnij jako jeden z najważniejszych priorytetów budowanie relacji biznesowych. Poza tym LinkedIn to doskonale miejsce do popularyzowania i budowania Twojej marki. Kreowanie wizerunku jest podstawą zaszczepienia w świadomości odbiorców istnienia danej firmy. Przy okazji wartościowych treści należy zaznaczyć, że nieprzemyślane wątki mogą przynieść szkodę.
Brak harmonogramu publikacji
Niedoświadczone osoby dodają zbyt często lub wręcz sporadycznie kolejne tematy. Należy wprowadzić system cyklicznych wpisów. W ten prosty sposób użytkownicy nie będą czuli się przytłoczeni nadmiarem postów oraz przyzwyczają się do ich stałej liczby. Zdaniem specjalistów wskazane jest zacząć od 3 do 4 tekstów tygodniowo. Mają to być unikalne wiadomości. Chodzi m.in. o prezentację w odpowiednim świetle wydarzeń z życia firmy np. relacji z targów branżowych. Opłaca się popularyzować osiągnięcia oraz wdrożenia nowego asortymentu lub usług. Warto zastosować zasadę, że 3/4 treści na koncie LinkedIn stanowią przekazy własne. Pozostała część przypada na udostępnienia i promocję sprzedaży.
Brak aktywności w grupach na LinkedInie
Budowanie komunikacji i interakcji w społeczności biznesowej wymaga czasu. Dlatego obsługa firmowego LinkedIna powinna również obejmować uczestnictwo w dyskusjach. Chodzi o przyłączenie się do środowisk powiązanych z Twoją branżą. Istotne jest zaangażowanie również współpracowników, którzy podejmą się pisania artykułów na LinkedIn Pulse. Nie należy zapominać o udostępnianiu treści, które powinno funkcjonować w miarę naturalnie.
Mamy nadzieję, że przedstawione przez nas wskazówki będą dla Ciebie wartościowe. Masz dodatkowe pytania? Napisz lub zadzwoń do naszej agencji social media Creative Answer z Warszawy!