Miasto jest Wasze
          …czyli, „którędy najbliżej” do odbiorców
Działania niestandardowe dla UPC
1. ZADANIE

NASZYM ZADANIEM BYŁO OPRACOWANIE STRATEGII
DOTARCIA DO JAK NAJWIĘKSZEJ LICZBY STUDENTÓW Z NOWĄ OFERTĄ

  • GRUPA DOCELOWA / Głównie studenci uczelni wyższych w Warszawie, Krakowie, Lublinie i Gdańsku.
  • INSIGHT / Jestem nowy w tym mieście. Muszę szybko się szybko zorganizować, żeby było mi tu wygodnie.
  • STRATEGIA / Ułatwić studentom poruszanie się po mieście, dostarczając im przydatne informacje w pigułce.

2. ODPOWIEDŹ

WYZWANIEM BYŁO STWORZENIE KOMUNIKATU
W TAKIEJ FORMIE, ABY ODRÓŻNIAŁ SIĘ OD PRZEKAZÓW
KONKURENCJI NIE TYLKO WŚRÓD DOSTAWCÓW INTERNETU.

Przed rozpoczęciem roku akademickiego studenci wracają z wakacji i rozglądają się za mieszkaniem oraz organizują swój pobyt na kolejny rok. Chcę wiedzieć, gdzie bywać, by móc uczestniczyć w kulturalnym życiu miasta.

3. REALIZACJA

Na potrzeby akcji przygotowaliśmy specjalny, kieszonkowy „przewodnik”,
Gdzie zjeść, gdzie się bawić, gdzie spędzać wolny czas.
Każdy mógł znaleźć coś dla siebie i bez trudu trafić do celu.

MUZEA I TEATRY / HISTORIA I NATURA /
ROZRYWKA / KLUBOWO / COŚ NA ZĄB / PRZY PIWIE

ROZRYWKOWA MAPA GDAŃSKA

Mapy zawierały adresy i opisy miejsc wyselekcjonowanych pod kątem ich przydatności, popularności i atrakcyjności w kręgach młodzieżowych. Wskazywały również drogę do zlokalizowanego w centrum miasta oddziału UPC, gdzie zainteresowany mógł podpisać umowę.

ANALOGICZNIE DO DZIAŁAŃ PROWADZONYCH W POPRZEDNIM ROKU,
START KOLEJNEJ AKCJI ODBYŁ SIĘ W TYM SAMYM OKRESIE.

W kolejnej edycji akcji do grupy studentów dodaliśmy osoby poszukujące ciekawej rozrywki. Postawiliśmy również na silniejszą obecność firmy w przestrzeni miejskiej. Dodatkowo, prowadziliśmy kampanię o miesiąc dłużej, komunikując w tym czasie zalety oferty poprzez plakaty informacyjne umieszczone w miejscach, do których nasze mapy kierowały.

4. WYNIKI

„NIE MAM CZASU NA ROZMOWĘ, ALE MAPKĘ CHĘTNIE WEZMĘ”
„FAJNY POMYSŁ NA REKLAMĘ, CIEKAWE MIEJSCA – PRZYDA SIĘ NA PEWNO!”
„KURCZĘ, MYŚLAŁEM, ŻE TO ZWYKŁA ULOTKA. DZIĘKI!”
„FAJNIE, BO LEPIEJ POZNAM KRAKÓW”

_rozwiazanie

PRECYZYJNA REALIZACJA I ŚWIETNY ODBIÓR AKCJI SPOWODOWAŁY,
ŻE ROK PÓŹNIEJ POPROSZONO NAS O POWTÓRZENIE TYCH DZIAŁAŃ,
ALE NA JESZCZE WIĘKSZĄ SKALĘ.

W czasie trwania naszej kampanii w 2013, dotarliśmy do ponad 140 000 osób.
Rok później wzięliśmy za cel 200 000 mieszkańców w czterech wytypowanych miastach.
Zaangażowanie odbiorców z grupy docelowej:
(podane liczby to nakłady mapek, które rozdaliśmy odbiorcom komunikatu).

Niezwykła forma i użyteczne informacje zapewniły naszej mapce dłuższe życie niż to, jakim cieszy się tradycyjna ulotka. Dzięki nam wiele osób trafiło wprost do lokalnych Biur Obsługi Klienta UPC celem podpisania umowy na Internet i prawdopodobnie żadna z rozdanych ulotek nie wylądowała w koszu!